شناسهٔ خبر: 38427149 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

کشف روشی تازه برای تشخیص اوتیسم در کودکان

تسنیم

تشخیص سریع بیماری اوتیسم در کودکان می‌تواند بر روند بهبود آن تأثیرگذار باشد، به‌تازگی با استفاده از اسکن چشم روشی جدید برای تشخیص این بیماری کشف شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، نتایج یک تحقیق در نشریه Autism and Developmental Disorders از روش تازه‌ای برای تشخیص بیماری اوتیسم خبر داده است که با استفاده از اسکن چشم صورت می‌گیرد.

دانشمندان آمریکایی روش اسکن چشم را به‌عنوان یک روش مؤثر تشخیص اوتیسم معرفی کردند که با بررسی الگوهای برداشتی از شبکیه چشم کودک این الگو‌ها را با شبکیه چشمی کودکان سالم مقایسه می‌کند و در صورت بروز ناهنجاری در تطابق این الگوها به پزشکان اطلاع‌رسانی می‌کند.

این تطابق الگویی در مرحله اول بیماری را تشخیص داده و برای کودکان مبتلا به اوتیسم با توجه به شرایط ویژه‌ای که دارند آزاردهنده نیست. همچنین این اسکنر چشمی قابل حمل است و به‌راحتی جابه‌جا می‌شود.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا اعلام کرده است که از هر 59 کودک در آمریکا یک نفر به اوتیسم مبتلاست که به‌دلیل تفاوت علائم هر بیمار با بیمار دیگر تشخیص آن در مراحل ابتدایی کمی دشوار است، اما شایع‌ترین علامت این بیماری ناتوانی در برقراری روابط اجتماعی است.

اسکن چشمی جدای از تشخیص اوتیسم می‌تواند می‌تواند اختلالاتی چون بیش‌فعالی، کمبود توجه (ADHD) را هم تشخیص دهد.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما