شناسهٔ خبر: 38425139 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

لزوم مدیریت استرس برای مقابله موثر با کروناویروس/ ضرورت ارائه آموزش‌های عمومی

سرپرست بیمارستان 15 خرداد مهدیشهر بر ضرورت مدیریت استرس برای مقابله کاراتر با ویروس کرونا تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

دکتر یاراحمدی در نشست هم‌اندیشی مقابله با شیوع احتمالی کرونا اظهار کرد: برای پیشگیری و جلوگیری از شیوع این ویروس باید همه احتمالات را بررسی و مدنظر قرار دهیم.

وی بر لزوم آموزش کارکنان و پرسنل بیمارستان‌ها تاکید و تصریح کرد: باید درباره مناسب‌ترین روش‌ها برای مدیریت صحیح مراجعه بیماران احتمالی مبتلا به کرونا و حفاظت از کارکنان بیمارستان، مواردی را پیش‌بینی و ضمن در نظر گرفتن سناریوهای مختلف برای رویارویی احتمالی با هرکدام از سناریوها را آمادگی داشته باشیم.

این پزشک با اشاره به تدوین دستورالعملی برای پذیرش بیماران مشکوک و اقدامات احتمالی در برخورد با آن گفت: در همین راستا علاوه بر بررسی دستورالعمل کشوری مقابله با ویروس کرونا، یک گروه مدیریت و رهبری و کمیته بحران در بیمارستان ایجاد و دستورالعملی نیز در خصوص چگونگی و شرایط متفاوت مراجعه بیماران، تدوین و تصویب شده است.

سرپرست بیمارستان 15 خرداد مهدیشهر با اشاره به تشکیل کمیته مدیریت در بیمارستان مهدیشهر گفت: در این کمیته نحوه‌ تریاژ بیماران مراجعه‌ کننده با تب، بخش‌های بستری بیماران احتمالی، پذیرش بیماران عادی اورژانس، تجهیزات مورد نیاز و چگونگی اقدامات پیشگیرانه و آموزش‌های لازم به کارکنان و بیماران امورد تجزیه و تحلیل و در خصوص آن برنامه‌ریزی شد.

دکتر یاراحمدی همچنین بر لزوم مدیریت استرس در تمامی کارکنان بیمارستان تاکید و اظهار کرد: همچنان رعایت فاصله یک تا دو متری با بیماران مشکوک، شستن دست‌ها براساس دستورالعمل‌های استاندارد، رعایت آداب عطسه و سرفه و استفاده از ماسک معمولی و.. در پیشگیری از ابتلا به این ویروس از بهترین و موثرترین راه‌های پیشگیری از شیوع این بیماری است.

وی یادآوری کرد: دستورالعملی برای پذیرش بیماران مشکوک و اقدامات لازم در مورد بحران در قالب مراحل مختلف و شرایط متفاوت مراجعه بیماران، تدوین و تصویب شد.

همچنین دکتر اطهری مدیر حوادث و رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی استان در هم‌اندیشی و هماهنگی مدیریت موارد احتمالی کروناویروس از آمادگی اورژانس پیش بیمارستانی و مرکز ارتباطات و هدایت عملیات و واحد پایش مراقبت‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و گفت: با توجه به گزارش مواردی از بروز ابتلا به کروناویروس جدید در برخی نقاط کشور، ضروری است واحدهای مختلف بهداشت و درمان از جمله پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی از آمادگی کامل برای مواجهه با موارد احتمالی کروناویروس جدید برخوردار باشند.

وی بر ضرورت ارائه آموزش‌های عمومی با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به این که با رعایت موازین بهداشتی به ویژه شتشوی دست‌ها با آب و مواد شوینده به آسانی می‌توان از انتشار بیماری کروناویروس پیشگیری کرد، باید همه به ویژه رسانه‌های دیداری و شنیداری برای آموزش عموم مردم تلاش کنند.

رئیس مرکز ارتباطات و هدایت عملیات و واحد پایش مراقبت های درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان از عموم شهروندان خواست: توصیه‌های بهداشتی پزشکان و کارشناسان را به منظور پیشگیری از ابتلا به این ویروس جدی بگیرند.

انتهای پیام

نظر شما