شناسهٔ خبر: 38424410 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

توقف بازدید از ۱۳ موزه‌ استان مرکزی برای پیشگیری از کرونا

اراک - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: بازدید از موزه‌های این استان به مدت یک هفته برای پیشگیری از انتقال سریع ویروس کرونا متوقف شده و این مهم با دستور شورای تامین استان صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

«علیرضا ایزدی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تمرکز جمعیت در هر مکانی می‌تواند به تشدید و سرعت انتقال ویروس کرونا کمک کند و به‌همین دلیل موزه‌های استان فعالیتشان را تعطیل کردند.

وی اظهار داشت: موزه‌های استان در اراک، ساوه،  خمین، محلات، فراهان، تفرش، نراق، آشتیان و کمیجان استقرار دارند.

حدود ۱۵ استان در معرض آسیب شیوع کرونا هستند؛ تهران و البرز، آذربایجان‌شرقی، اصفهان، لرستان، گیلان، استان مرکزی، گلستان، زنجان، همدان، قزوین، کردستان، سمنان و ‌کرمانشاه از جمله استان‌هایی هستند که تاکنون مواردی از شیوع ویروس کرونا در آن‌ها گزارش شده است. 

ویروس کرونا از دی ماه گذشته تاکنون بیش از ۲ هزار قربانی گرفته است. تقریبا تمام جانباختگان از چین، ‌کشوری که ویروس از آنجا شیوع پیدا کرد، هستند. پنج نفر نیز در ایران بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌ اند. ایران بعد از چین دومین آمار فوتی کرونا در جهان را دارد. بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان ۲ هزار و ۲۳۳ تن را گرفته است.
کیانوش جهانپور رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته (شنبه) گفت: تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در ایران به ۲۸ نفر و تعداد افراد فوت شده به پنح نفر رسید. کرونا همان آنفلوآنزای معمولی است و حداقل ۵۰ سال است که این ویروس در دانشگاه‌های علوم پزشکی شناخته شده و چند سال قبل نیز با عنوان ویروس سارس گسترش یافت.

نظر شما