شناسهٔ خبر: 38423579 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کلاس‌های درس دانشگاه شیراز برای پیشگیری از کرونا تعطیل شد

شیراز- ایرنا- دانشگاه شیراز اعلام کرد:برای حفظ موارد بهداشتی تا اطلاع  ثانوی همه همایش‌ها و کنفرانس‌های این دانشگاه به تعویق افتاد و کلاس های درس نیز تا هشتم اسفند تعطیل شد.

صاحب‌خبر -

مدیر روابط عمومی و حوزه ریاست دانشگاه شیراز یکشنبه ۴ اسفندماه جاری به ایرنا گفت: همه کلاسهای درس این دانشگاه تا تاریخ ۸ اسفندماه به منظور ضدعفونی محیط دانشگاه تعطیل است.

جواد تشخوریان افزود: جلسات دفاع از پایان نامه ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی و نیز بخش اداری دانشگاه به روال سابق به فعالیت خود ادامه میدهد.

وی یادآور شد: در جلسه هیات رییسه دانشگاه شیراز که با حضور رییس و معاونان این دانشگاه ترتیب یافت، تصمیماتی در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در دانشگاه شیراز اتخاذ شده است.

 تشخوریان گفت: همه رویدادهای برنامه‌ریزی‌شده شامل جشنواره‌ها، همایش‌ها ، کنفرانس‌ها، نشست‌های علمی، حضور مهمانان خارجی، فعالیت‌های فرهنگی، مراسم اعتکاف دانشجویی، اردوهای ورزشی و... تا اطلاع ثانوی در دانشگاه شیراز برگزار نخواهد شد.

وی افزود: کارگروه ویژه و ستاد پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا در دانشگاه شیراز تشکیل شده است و برای مقابله با این بیماری، جلسه مشترکی با دانشگاه علوم پزشکی شیراز ترتیب یافت.
تشخوریان گفت:‌ضدعفونی‌کردن روزانه اماکن عمومی دانشگاه، اتوبوس ها، سلف‌سرویس‌ها،خوابگاه‌های دانشجویی  و رستوران‌های مکمل از مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا در دانشگاه شیراز است.
مدیر روابط عمومی و حوزه ریاست دانشگاه شیراز گفت: درباره دانشجویان بین‌الملل دانشگاه شیراز نیز تصمیمات لازم اتخاذ شده است و مسوولان خوابگاه‌ها با حفظ شأن و کرامت دانشجویان، به طور مستمر افراد دارای علائم بیماری را رصد می کنند.
تشخوریان با اشاره به اینکه با هدف حفظ سلامت دانشجویان خوابگاهی، پذیرش مهمان در هر قالبی در خوابگاه های دانشجویی تا اطلاع بعدی ممنوع است، افزود: توزیع میوه‌های دارای ویتامین c به همراه وعده‌های غذایی صورت می گیرد و ورود غذای سفارشی و بیرون بر به دانشگاه شیراز ممنوع است.
وی ادامه داد: کنترل تردد دانشجویان مقیم خوابگاه‌ها که ساکن استان‌های درگیر ویروس هستند و لغو ثبت اثر انگشت برای تردد دانشجویان و کارکنان دانشگاه شیراز از دیگر تصمیمات کارگروه ویژه و ستاد پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا در دانشگاه شیراز به شمار می رود.
مدیر روابط عمومی و حوزه ریاست دانشگاه شیراز ابراز داشت:توصیه و تاکید فراوان به دانشجویان، خصوصا دانشجویان دانشکده‌های دامپزشکی و کشاورزی که با درمانگاه حیوانات ارتباط دارند انجام شده و آموزش های مستمر به کارکنان غذاخوری‌ها و نیروهای خدماتی خوابگاه ها ارائه می شود.
تشخوریان افزود : در این زمینه با دانشجویان دارای بیماری های خاص همکاری کامل می شود و با هماهنگی شورای صنفی دانشجویان، اطلاع رسانی کامل صورت می گیرد.
 

نظر شما