شناسهٔ خبر: 38423418 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده هوانیروز ارتش:

هوانیروز با جابجایی ۲۰۰ صندوق رأی در انتخابات نقش موثری داشت

تهران- ایرنا- فرمانده هوانیروز ارتش گفت: بالگردهای هوانیروز در روز انتخابات با جابجایی بالغ بر ۲۰۰ صندوق رأی در نقاط مختلف کشور، نقش موثری در برپایی انتخابات مجلس و خبرگان رهبری داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی اظهار داشت: تعداد ۱۹ بالگرد هوانیروز در ۱۵ استان کشور در روز انتخابات با تعداد ۱۳۰ سورتی پرواز و ۲۰۰ صندوق رأی را در مناطق مختلف و صعب‌العبور جابجا کردند.

فرمانده هوانیروز ارتش افزود: تمامی بالگردها به بهترین شکل ممکن در خدمت مردم بودند و بلافاصله پس از اتمام ماموریت به پایگاه‌های خود برگشتند.

قربانی با اشاره به حضور هوانیروز در تمامی صحنه‌های مهم، تصریح کرد: به درخواست وزارت کشور از ساعات اولیه آغاز یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری، تعداد ۱۹ بالگرد در ۱۵ استان کشور حضور داشتند تا همانند گذشته در سرنوشت کشور سهم موثر و بسزایی داشته باشند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۸ صبح روز جمعه در ۲۰۸ حوزه انتخابیه آغاز شد و ۱۶ هزار و ۱۴۵ نفر برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی داوطلب شدند که از این تعداد یکهزار و ۴۵۳ نامزد در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس  رقابت می‌کنند.

همچنین ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد، ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۶۶ نفر به رای اولی ها اختصاص دارد.  

تعداد ۶ هزار و ۶۸۹ شعبه اخذ رای هم در استان تهران برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین میان دوره‌ای خبرگان رهبری پیش بینی شده که از این تعداد،  ۶ هزار و ۱۱۲ شعبه شهری، ۵۷۷ شعبه روستایی و ۴۶۱ شعبه سیار اخذ رای است.

نظر شما