شناسهٔ خبر: 38423034 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بستری‌ها را به کرونا ارتباط ندهیم؛

افراد تحت مراقبت در ICU، فقط جزو موارد احتمالی هستند

الناز آخوندی

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: استفاده از ماسک و ژل شست‌وشوی دست برای افراد دچار بیماری ویروسی و نزدیکان آن و کادر درمانی ضروری است.

صاحب‌خبر -

پرویز قزلباش در گفت‌و گو با ایسنا، در رابطه با جواب آزمایش چند مورد مشکوک به کرونا ویروس جدید در زنجان، اظهار کرد: تاکنون هیچ مورد مثبتی از کرونا ویروس در استان وجود نداشته است و افراد تحت مراقبت در ICU تنها جزو موارد احتمالی هستند و پاسخ نمونه‌های ارسال شده تاکنون مشخص نشده است.

وی افزود: بخشی از کمبود ماسک ممکن است به دلیل سودجویی برخی از افراد و برخی دیگر به دلیل هجوم مردم برای خرید آن باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه بیماری کرونا جدید از طریق ترشحات و قطرات فرد بیمار به افراد دیگر انتقال می‌یابد، تصریح‌ کرد: فرد سرماخورده و دچار بیماری ویروسی با استفاده از ماسک معمولی می‌تواند مانع انتقال بیماری به افراد دیگر شود و نزدیکان و کسانی که با بیمار دچار بیماری‌های ویروسی در ارتباط هستند نیز باید از ماسک معمولی استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه بیشترین کاربرد ماسک برای کادر درمان و افرادی که با بیماری‌های ویروسی سر و کار دارند است، گفت: تاکنون توزیع رایگان ماسک و محلول‌های شوینده به طور رسمی به استان ابلاغ نشده است ولی قرار بر این است که ماسک را در مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشت به‌صورت رایگان در اختیار مردم قرار دهند و مردم با مراجعه به خانه‌های بهداشت آن را دریافت کنند.

قزلباش با تاکید بر اینکه مردم باید بهداشت فردی را رعایت کنند، اظهار کرد: ژل شست‌وشوی دست و مواد حاوی الکل برای مردم عادی نیازی نیست و برای کادر درمانی و افرادی که مدام با بیماران دچار بیماری ویروسی سر و کار دارند، است، زیرا در صورت نبود آب و صابون می‌توان از آن استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه شست‌وشوی صحیح دست با آب و صابون، برای مردم عادی کافی بوده و نیازی به استفاده از ژل شست‌وشوی دست نیست، خاطرنشان کرد: استفاده از ژل دست سبب خشکی پوست می‌شود و مردم پس از استفاده از آن باید از کرم دست استفاده کنند که خود موجب آلودگی و بیماری می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما