شناسهٔ خبر: 38421376 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون بازرسی سازمان صمت فارس:

محموله بهداشتی تا ۲ روز آینده وارد فارس می‎شود

زینب شهریاری

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اعلام کرد که طی ۲ روز آینده محموله جدیدی حاوی محصولات بهداشتی مورد نیاز شهروندان به این استان وارد و توزیع خواهد شد.

صاحب‌خبر -

محمد ابراهیم صداقت در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه ماسک و محلول‌های ضدعفونی به میزان کافی در بازار و واحدهای تولیدی وجود دارد، در عین حال اعلام کرد که طی دو روز آینده محموله بهداشتی شامل ماسک و محلول‌های ضدعفونی و شوینده وارد استان خواهد شد.

با اشاره بروز مشکل در توزیع اقلام بهداشتی به ویژه ماسک و محلول‌های شوینده و ضدعفونی در پی شیوع بیماری کرونا ویروس، گفت: جلسات متعددی با واحدهای تولیدی اقلام بهداشتی برگزار شده و مقرر شد تا بازرسان مقیم در این واحدها برای نظارت بر تولید کافی مستقر شوند.

او با بیان اینکه بازار توزیع ماسک و محلول‌های ضدعفونی در حال کنترل برای توزیع فراگیر است، افزود: ماسک به اندازه کافی مانند همیشه در بازار وجود دارد اما زمانی که تعادل بین عرضه و تقاضا بهم می‌خورد، شاهد ایجاد قیمت کاذب در بازار خواهیم بود.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس اظهار کرد: حیطه نظارت ما در این باره تنها واحدهای فروش کالاهای بهداشتی، تجهیزاتی و پزشکی است و نظارت بر داروخانه‌ها به عهده دانشگاه علوم پزشکی شیراز است و در این راستا به طور مستمر از واحدهای فروش تجهیزات پزشکی و بهداشتی بازدید می‌شود.

صداقت یادآور شد: تاکنون تخلفی از سوی واحدهای فروش که منجر به تشکیل پرونده شود، نداشته‌ایم.

به گزارش ایسنا، از پنجشنبه گذشته و با اعلام خبر فوت تعدادی از شهروندان براثر کرونا در قم، شمار متقاضیان اقلام بهداشتی نظیر ماسک، ژل ضدعفونی کننده، الکل، پد الکلی و دستکش یکبار مصرف در شیراز و فارس افزایش یافت.

طی روزهای اخیر، با توجه به افزایش تقاضا، عرضه کنندگان عمده و خرده این محصولات بهداشتی، ضمن افزایش قیمت تا حتی چندصد درصد در برخی کالاها، اقدام به توقف عرضه کردند به طوریکه شاهد شکل گیری صف در بعضی اماکن عرضه کالاهای بهداشتی در شیراز هستیم.

این درحالیست که مسئولان از نبود کمبود این اقلام خبر داده و تاکید دارند که به زودی اقلامی نظیر ماسک و دستکش به شکل رایگان توزیع خواهد شد.

انتهای پیام

                                                                                                                                       

نظر شما