شناسهٔ خبر: 38421322 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس سابق سازمان صمت سمنان:

استان سمنان ۲ هزارو ۴۰۰ واحد صنعتی دارد

بهروز اسودی با اشاره به دو ظرفیت ویژه اقتصادی و تولیدی استان سمنان گفت: دو هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی در این استان فعال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، بهروز اسودی رئیس سابق سازمان صمت سمنان با بیان اینکه این استان دارای ظرفیت‌های ویژه تولیدی است، گفت: دو هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و سه هزار و ۷۰۰ پروانه بهره برداری در حوزه صنعتی در کنار ۶۴۰ معدن نشان از ظرفیت‌های بالای استان سمنان دارد.

او بیان کرد: ۹۰ درصد از صنایع استان سمنان کوچک، شش درصد بزرگ و چهار درصد متوسط هستند و این در حالی است که صنایع کوچک تا سال ۹۳ دارای ریزش بسیار زیادی بود که خوشبختانه با تلاش و کوشش فراوان شاهد ارتقای کمی و کیفی صنایع در سطح استان و همچنین افزایش بازگردانی واحد‌های تولیدی بودیم.

رئیس سابق صمت استان سمنان با بیان اینکه سمنان یک استان معدنی است، گفت: شرق استان دارای معادن فلزی و غرب دارای معادن غیر فلزی شامل گچ و غیره است از سوی دیگر باید گفت ۹۷ هزار کیلومتر مربع پهنه معدنی در استان وجود دارد و کنستانتره ۳۲ درصد با رقم بالا در عباس آباد میامی در حال کار است.

اسودی با اشاره به بازه زمانی شش ساله از فعالیت‌های صمت، تاکید کرد: از شهریور سال ۹۲ تا ابتدای بهمن ماه ۹۸ نزدیک به چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صنعتی در سطح استان صورت گرفته است.

انتهای پیام / ر

نظر شما