شناسهٔ خبر: 38421127 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی | لینک خبر

شاکرمی در آیین بزرگداشت پنجاهمین سالگرد تأسیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار:

تولید و واردات وسایل حفاظت فنی بی کیفیت و غیراستاندارد ممنوع شود/ راه‌اندازی گروه تحقیقات حفاظت فنی در 9 استان

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتقاد از فروش وسایل حفاظت فنی بدون کیفیت و غیراستاندارد در بازار ، از سازمان های تعزیراتی و قضایی کشور خواست تا به این مساله به عنوان یک اولویت نگاه کنند و واردات و تولید این نوع وسایل ممنوع شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، "حاتم شاکرمی" معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز -چهارم اسفند- در مراسم بزرگداشت پنجاهمین سالروز تاسیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار با بیان این که این مرکز می تواند بازویی برای اجرای صحیح آئین نامه های مصوب شورای عالی حفاظت فنی و بهداشت کار باشد، اظهار کرد: مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی باید تغییر نگرش به فرهنگ و آموزش های ایمنی را در دستور کار خود قرار دهد و به عبارتی از روش های سنتی خود به سمت روش های جدید کوچ کند. همچنین این مرکز باید یک ارزیابی واقعی از عملکرد 50 ساله خود و مقایسه ای با  استاتداردهای جهانی داشته باشد.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر در سراسر کشور حدود 20 هزار کمیته حفاطت فنی فعالیت دارند و باید عملکرد این کمیته ها و آموزش  و نقش آنها در سالم سازی محیط کار ارزیابی و تقویت سازی آنها با اولویت دنبال شود چون که این کمیته ها عاملی اساسی برای ترویج فرهنگ و ارتقای  دانش ایمنی در محیط کار هستند. از طرفی تقویت نقش آفرینی کمیته های حفاظت فنی در واحدهای تولیدی و فنی از جمله اقدامات برای تقویت و حفاظت از منابع مادی و معنوی نیز هستند.
شاکرمی به ضرورت نوسازی تجهیزات فرایند تولیدی و صنعتی نیز اشاره کرد و ادامه داد: نباید نسبت به بازسازی تجهیزات فنی در راستای کاهش آلودگی ها بی تفاوت بود .
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه این مراسم به برخی اقدامات مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار نیز اشاره کرد و گفت: ترجمه و تالیف بیش از 20 جلد کتاب و افزایش  و توسعه آموزش های ایمنی به میانگین یک میلیون ساعت نفر ساعت از اقدامات خوب مرکز تحقیقات در سال های گذشته بوده است. همچنین این مرکز توانسته با 9 مرکز دیگر در زمینه آموزش های تخصصی به توافق برسد.
وی به اندازی مراکز تحقیقات حفاظت فنی در 9 استان کشور اشاره و ابراز امیدواری کرد که به زودی این مراکز در سایر استان های کشور نیز راه اندازی شود.

نظر شما