شناسهٔ خبر: 38420835 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه صمت | لینک خبر

معاون توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خبر داد

اجرای ۵ طرح تنظیم بازار ویژه ایام پایانی سال در کردستان

صاحب‌خبر -

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: به‌منظور تنظیم بازار کالا و خدمات ۵طرح ویژه ایام پایانی سال در این استان به اجرا درمی‌آید.

بختیار خلیقی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در راستای آرامش‌بخشی به بازار و تنظیم بازار کالا و خدمات، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با همکاری تمامی نهادهای اجرایی، تشکل‌های خصوصی و سازمان‌های صنفی اقدام به اجرای ۵ طرح اساسی ویژه ایام پایان سال می‌کند. وی نظارت بر کالاهای مورد عرضه در ایام پایانی سال و کمک به اقشار آسیب‌پذیر را از دیگر اهداف برگزاری این طرح‌ها اعلام کرد و افزود: این ۵ طرح شامل طرح ذخیره‌سازی کالاهای اساسی، ذخیره‌سازی میوه و مرکبات ایام پایانی سال ویژه تنظیم بازار، برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا، طرح فروش فوق‌العاده و طرح نظارتی ویژه ایام پایانی سال است. معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه هیچ مشکلی برای تامین کالاهای اساسی در استان وجود ندارد، گفت: کالاهای اساسی مانند گوشت قرمز، مرغ منجمد، برنج، شکر و سایر کالاهای تنظیم بازار با نرخ مصوب ازسوی شرکت‌های تامین‌کننده از جمله شرکت غله و خدمات بازرگانی و پشتیبانی امور دام و تعاون روستایی ذخیره‌سازی شده است. خلیقی اضافه کرد: علاوه بر این شرکت‌ها، شرکت‌های پخش هم بیش از نیاز استان اقدام به ذخیره‌سازی روغن نباتی کرده‌اند. وی با اشاره به اینکه از ۳ ماه پیش نسبت به ذخیره‌سازی کالاهای اساسی در استان اقدام شده، یادآور شد: از ۱۵ اسفند امسال تا ۱۵ فروردین سال آینده این کالاها در استان توزیع می‌شود. معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: علاوه بر برنج هندی ۱۱۲۱ که ازسوی شرکت غله تامین شده به همت مباشرین بخش خصوصی هم برنج پاکستانی تامین شده و در تاریخ اعلام شده توزیع خواهد شد. خلیقی افزود: در ارتباط با طرح دوم هم هزار و ۱۰۰ تن پرتقال و ۶۰۰ تن سیب درختی از استان‌های مبداء شامل مازندران و آذربایجان غربی خریداری شده است. وی اظهار کرد: پرتقال خریداری شده در ۴ سردخانه شهرهای سنندج، مریوان، سقز و قروه نگهداری می‌شود و سیب درختی خریداری شده هم در این هفته وارد استان خواهد شد. معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه از ۲۵ اسفند اقدام به توزیع این میوه‌ها می‌شود، گفت: نرخ این دو نوع میوه هم باتوجه به نرخ متعارف استان‌های همجوار استان تعیین می‌شود. خلیقی یادآور شد: طرح برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا یا بهاره به‌منظور تعدیل قیمت‌ها و کمک به اقشار آسیب‌پذیر و تنظیم بازار کالا در استان اجرا می‌شود. وی اظهار کرد: طرح فروش فوق‌العاده در سطح واحدهای صنفی معتبر و فروشگاه‌های بزرگ منتخب براساس ماده ۸۴ قانون نظام صنفی اجرا می‌شود.

آغاز طرح نظارتی ویژه نوروز ۹۹ در هرمزگان
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از آغاز طرح نظارتی ویژه نوروز ۹۹ در استان خبر داد. به گزارش صمت، عبدالرضا پیروی‌منش با بیان اینکه طرح نظارتی ویژه نوروز ۹۹ از اول اسفند در استان آغاز شده، افزود: حدود ۴۰ اکیپ کار نظارت بر واحدهای صنفی و عرضه کالا را برعهده دارند. وی اضافه کرد: این طرح نظارتی با مشارکت اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی استان تا ۱۵ فروردین سال ۹۹ ادامه خواهد داشت. معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان بیان کرد: این طرح با هدف پیشگیری از تخلف‌های صنفی و بهداشتی، کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات اولویت‌دار، حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، کنترل نرخ و تعادل در بازار اجرا می‌شود. پیروی‌منش با بیان اینکه با متخلفان و گرانفروشان برابر قانون برخورد می‌شود، خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف گرانفروشی، کم‌فروشی، درج نکردن نرخ و صورت‌حساب را به تلفن گویای ۱۲۴ این سازمان اطلاع دهند.

هشدار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: احتکارکنندگان و گرانفروشان ماسک و مواد ضد عفونی‌کننده در استان شناسایی می‌شوند و با آنها برخورد خواهد شد. به‌گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، حسینقلی قوانلو افزود: در پی هشدارهای داده شده ازسوی مراجع ذی‌صلاح درباره خطرات بیماری کرونا متاسفانه در سطح برخی از داروخانه‌های مازندران کمبود ماسک و مواد ضد عفونی‌کننده را شاهد بوده‌ایم. وی گفت: مسئولان وزارت بهداشت گفته‌اند استفاده از ماسک برای کسانی که واقعاً در معرض این بیماری قرار دارند توصیه شده و در پی تقاضای کاذبی که برای ماسک و مواد ضد عفونی‌کننده در سطح کشور به وجود آمده متاسفانه برخی از افراد دست به سوءاستفاده زده‌اند و مبادرت به گرانفروشی و احتکار آن کرده‌اند. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اضافه کرد: عرضه ماسک و مواد ضد عفونی‌کننده فقط باید از طریق داروخانه‌ها و مراکز فروش کالای بهداشتی انجام شود و در صورت مشاهده نگهداری ماسک و مواد ضد عفونی‌کننده در غیر از این مراکز با عنوان احتکار کالا با دارندگان آن برخورد خواهد شد. وی گفت: در سطح استان ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده به اندازه کافی وجود دارد. علاوه بر این کارخانه تولید ماسک در استان مازندران نیز با تمام ظرفیت در حال تولید است. قوانلو از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قبیل گرانفروشی، احتکار، درج نکردن نرخ و... موارد را به تلفن ۱۲۴ اعلام کنند.

تامین گوشت و میوه شب عید در سیستان‌وبلوچستان
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان گفت: با همکاری سازمان‌های ذی‌ربط برنامه‌ریزی در زمینه تامین و توزیع کالاهای اساسی از جمله گوشت قرمز، مرغ کشتار روز و منجمد، میوه و... ویژه ایام پایانی سال انجام شده و مشکلی وجود نخواهد داشت. به گزارش صمت محمود رضا رحمتیان افزود: باتوجه به نزدیکی به ایام پایانی سال سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به جهت کنترل بازار، برگزاری نمایشگاه بهاره، فروش فوق‌العاده در سطح بازار از ۱۶ تا ۲۳ اسفند و برگزاری طرح ویژه نظارتی با همکاری سازمان‌های مرتبط و اتاق اصناف از اول اسفند را در دستور کار دارد. سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان بیان کرد: مشکلات مرغداری‌ها و کشتارگاه‌های مرغ استان از منظر تامین نهاده و نحوه واردات مرغ به استان در جهت حمایت از تولید استان مورد توجه قرار دارد.

راه‌اندازی مدرسه هتلداری در کرمانشاه
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از پیگیری برای راه‌اندازی «هتل اسکول» (مدرسه هتلداری) در کرمانشاه خبر داد. امید قادری در گفت‌وگو با ایسنا، بااشاره به ضرورت توسعه آموزش‌های صنعت گردشگری به‌ویژه حوزه هتلداری در استان، اظهار کرد: از آنجایی که تا برگزاری رویداد گردشگری روستایی کرمانشاه ۲۰۲۰ کمتر از یک سال دیگر زمان داریم، در تلاشیم در این زمان خلأهایی که در بخش آموزش‌های صنعت گردشگری استان وجود دارد را تاحدودی پر کنیم. وی تصریح کرد: براین اساس، در سفر چندی پیش رئیس سازمان فنی وحرفه‌ای کشور به کرمانشاه این مسئله را مطرح و درخواست کردیم تا سازمان فنی‌حرفه‌ای نیز در بحث آموزش‌های گردشگری به فعالان این بخش در کرمانشاه ورود کند که پیشنهاد راه‌اندازی یک هتل اسکول را مطرح کرد. مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه با تاکید بر اینکه این طرح مورد حمایت مسئولان استانداری هم قرار گرفته، اعلام کرد: درحال انجام پیگیری‌ها و مقدمات راه‌اندازی نخستین هتل‌اسکول کرمانشاه هستیم. وی بابیان اینکه تاکنون چند استان دیگر اقدام به راه‌اندازی هتل اسکول کرده‌اند، تاکید کرد: تلاش می‌کنیم پس از راه‌اندازی هتل اسکول کرمانشاه آن را به مرکزی برای آموزش در رشته‌های هتلداری، رستوران‌داری، تورلیدری، بومگردی، حمل‌ونقل و... تبدیل کنیم. قادری یادآورشد: آموزش‌های نوین و مدرن حوزه صنعت هتلداری به نیروهای شاغل این بخش در استان می‌تواند به جذب بیشتر گردشگران در استان کمک کند، همانگونه که امروز چنین امری را در بسیاری از استان‌های گردشگرپذیر به خوبی می‌بینیم.

نظر شما