شناسهٔ خبر: 38420790 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاد بزرگ شطرنج گیلان:

کاهش رتبه اساتید شطرنج خارجی حاضر در جام کاسپین

استاد بزرگ شطرنج گیلان گفت : اساتید بزرگ شطرنج حاضر در جام کاسپین به دلیل متوقف شدن برابر شطرنجبازان ایرانی، رتبه جهانی آنان کاهش می یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ امیررضا پوررمضانعلی در رشت گفت : هنگامی که اساتید بزرگ خارجی مقابل شطرنجبازان دیگر قرار می گیرند و اگر برابر آنان به نتیجه مساوی و یا شکست دست یابند، رتبه جهانی آنان کاهش می یابد.

وی افزود : در هجدهمین دوره مسابقات جام کاسپین نیز اساتید شطرنج چند کشور خارجی حاضر در این رقابت ها به خصوص شطرنجبازان دارای درجه استاد بزرگی، برابر شطرنجبازان خوب و با لیاقت ایران متوقف و حتی شکست خوردند که این امر موجب کاهش رتبه بندی جهانی آنان می شود.
 
وی که در این دوره از رقابت ها مقام چهارم را کسب کرد، ادامه داد: این امر ثابت می کند که سطح کیفی مسابقات شطرنج بین المللی جام کاسپین بسیار بالاست و از نظر کیفی نیز می توان گفت بهترین رقابت های برگزار شده در ایران است.
 
استاد بزرگ شطرنج گیلان بیان کرد: همچنین از لحاظ کمیت و تعداد شرکت کنندگان نیز رتبه اول ایران و حتی آسیا را دارد و اگر رقابتهای شطرنج هندوستان با حضور کمتر از ۹۰۰ شطرنجباز برگزار شده باشد، مسابقات جام کاسپین از لحاظ تعداد شرکت کنندگان نیز رتبه اول را در آسیا خواهد داشت.
 
پوررمضانعلی اضافه کرد : سطح کیفی این دوره از رقابتها نیز بسیار بالا بود و شاهد رقابتهای بسیار خوبی بودیم و می توان گفت که تمامی دوره ای برگزار شده این مسابقات، سخت و دشوار بود که این امر ثابت می کند شطرنجبازان ایرانی نیز همه مدعی و سطح کیفی آنان نیز بسیار بالاست.
 
وی که سرمربیگری تیم ملی شطرنج بانوان ایران را نیز دراختیار دارد، خاطرنشان کرد: من هم برای کسب عنوان قهرمانی در این دوره از رقابتها حضور یافتم اما در نهایت توانستم رتبه چهارم را کسب کنم اما این رتبه نیز با توجه به سطح کیفی این رقابت ها که یکی از برترین مسابقات جهان بشمار می رود نیز قابل قبول است.
 
هجدهمین دوره رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین از غروب جمعه با حضور ۹۰۴ شطرنجباز از ایران و کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، ترکمنستان، ترکیه و عراق جمعه شب در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت در سه جدول آغاز شده بود که جدول گروه اول شامل شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی بالای ۱۸۰۰ و اساتید بود، در جدول گروه دوم نیز شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی زیر ۱۸۰۰ حضور یافته و در جدول گروه سوم نیز شطرنجباران زیر ۱۴ سال شرکت داشتند.
 
در هجدهمین دوره رقابتهای شطرنج بین المللی جام کاسپین (خزر) که در ۹ دوره در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت برگزار شد، پنجشنبه شب با قهرمانی مصراتدین اسکندروف از جمهوری آذربایجان خاتمه یافت که در نهایت به نفرات برتر جداول مختلف، ۶۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی اهداء شد.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما