شناسهٔ خبر: 38420605 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انتقاد عضو انجمن داروسازان خراسان رضوی از توزیع ماسک

مشهد- ایرنا- عضو هیات مدیره انجمن داروسازان خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ماسک در خارج از داروخانه‌ها و سیستم بهداشتی عرضه شده و به دست مردم می‌رسد.

صاحب‌خبر -

دکتر محسن نجفی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: دوگانگی در تصمیم‌گیری برای عرضه ماسک از سوی سازمان غذا و دارو هم اکنون مردم را سرگردان کرده است به طوری که تقریبا کمتر ماسکی در داروخانه‌ها و شرکت‌های دارویی و سیستم بهداشتی وجود دارد و عرضه آن توسط دستفروشان و سوپرمارکت‌ها صورت می گیرد. 

وی اضافه کرد: دیروز معاونت غذا و دارو اعلام کرد که فروش ماسک در داروخانه‌ها ممنوع خواهد شد درحالی که داروخانه باید حق فروش تمام محصولات سلامت محور را داشته باشد.

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون قیمت مصوب ماسک سه لایه معمولی چهار هزار و ۱۰۰ ریال است و قیمت ماسک فیلتردار بین ۵۰ تا  ۱۰۰ هزار ریال اعلام شده است که در بازار آزاد چند برابر این قیمت به فروش می‌رسد. 

نجفی افزود: در حال حاضر علت توزیع نامناسب ماسک کمبود آن در خراسان رضوی و کشور است در حالی که در شرایط کنونی جو رسانه‌ای علیه داروخانه‌ها ایجاد شده است و مردم بدانند اگر ماسک به میزان کافی باشد داروخانه ها با قیمت مصوب آن را در اختیار مردم قرار خواهند داد.

هم اکنون ۹۰۰ داروخانه در خراسان رضوی دایر است که ۷۰۰ مورد از آنها در شهر مشهد فعالیت دارند.

نظر شما