شناسهٔ خبر: 38420513 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران برای مقابله با ویروس کرونا

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران به تشریح آخرین اقدامات بنیاد برای مقابله با ویروس کرونا پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران، دکتر عبدالرضا عباسپور با اشاره به شیوع ویروس کرونا و مشاهده چند مورد ابتلا به این بیماری در کشور گفت: کمیته پدافند غیرعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران جلساتی را برای بررسی وضعیت و اتخاذ تدابیر لازم به‌منظور مقابله با این ویروس تشکیل داده و تصمیمات پیشگیرانه‌ای در این خصوص اتخاذ شده است.

وی افزود: تصمیمات پیشگیرانه این کمیته مربوط به دو حوزه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و کارکنان بنیاد است. همچنین در صورت بروز موارد مشکوک در ایثارگران عزیز، موضوع با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیگیری می‌شود.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به آسیب‌پذیر بودن والدین معظم شهدا و بخشی از گروه‌های جانبازی در برابر ویروس کرونا گفت: سن بالای والدین گرامی شهدا و مشکلات جسمی جانبازان می‌تواند این عزیزان را در برخورد با بیماری آسیب‌پذیر کند لذا این گروه‌ها در اولویت اقدامات آموزشی و پیشگیرانه بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار داشته و توصیه می‌شود والدین معظم شهدا، جانبازان نخاعی، شیمیایی، یا دارای مشکلات متعدد و بیماری‌های صعب‌العلاج، یا مصرف‌کننده داروهای تضعیف‌کننده سیستم ایمنی و افرادی که پیوندهایی مثل پیوند کلیه و کبد را دریافت کرده اند از شرکت و حضور در مجامع ورزشی، فرهنگی و اماکن عمومی و تجمعات خودداری کرده تا در معرض احتمالی ابتلا به بیماری قرار نگیرند. ضمناً ایثارگران معزز پیگیری امور اداری خود را که ضروری نیست به سال آتی موکول کنند.

عباسپور ادامه داد: نیروهای خدماتی بنیاد شهید و امور ایثارگران و کارکنانی که در تعامل بیشتری با مراجعه‌کنندگان قرار دارند نیز برای پیشگیری از عفونت، مواد ضدعفونی‌کننده را دریافت کرده‌اند تا به‌صورت منظم نسبت به پاک کردن سطوحی که امکان آلودگی در آن‌ها وجود دارد اقدام کنند. همچنین برای پذیرایی مراجعین از ظروف یک‌بارمصرف استفاده می شود. در تمام ساختمان‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز محلول‌های ضدعفونی‌کننده به تعداد لازم برای ضدعفونی دست‌های کارکنان و مراجعین قرار داده شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایثارگران عزیز و همکاران بنیاد شهید و امور ایثارگران باید نسبت به رعایت موارد بهداشتی از جمله شست‌وشوی و ضدعفونی مداوم دست‌ها، پرهیز از روبوسی کردن و دست دادن با دیگران و استفاده از ماسک دقت لازم را داشته باشند و حتی‌المقدور از حضور در اماکن شلوغ و تجمعات غیرضروری پرهیز کنند.

 

نظر شما