شناسهٔ خبر: 38420330 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

یمن|رونمایی انصارالله از ۴ سامانه جدید پدافند هوایی

رئیس شورای عالی سیاسی یمن از رونمایی از ۴ سامانه پدافند جدید خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری المسیره، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی انصارالله یمن امروز از 4 سامانه جدید پدافند هوایی «ثاقب1» و «ثاقب2» و «ثاقب3» و «فاطر2» که توسط متخصصان یمنی ساخته شده، رونمایی کرد.

در خلال افتتاحیه نمایشگاه پدافندهای هوایی شهید «عبدالعزیز المهرم» با حضور اعضای شورای عالی سیاسی انصارالله٬ مهدی المشاط از سامانه‌های جدید پدافند هوایی که کارشناسان یمنی با موفقیت آنها را به اتمام رساندند، رونمایی کرد.

مهدی المشاط و «محمد العاطفی» وزیر دفاع یمن و «محمد الغماری» رئیس ستاد ارتش یمن و «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن به جزئیات ویژگی‌های فنی و تاکتیکی این پدافندها و نیز مراحل ساخت و تکمیل آنها توسط متخصصان یمنی که قادر به رهگیری دقیق است، گوش دادند.

حاضران٬ مستندی از مراحل ساخت و نوسازی سامانه‌های پدافند هوایی انصارالله در طول 5 سال تجاوز عربستان و ائتلاف آن در این کشور را تماشا کردند.

رئیس شورای عالی سیاسی انصارالله در این مراسم از تلاش‌های وزارت دفاع و ریاست ستاد ارتش در همه زمینه‌ها و از جمله پیشرفت و نوسازی سامانه‌های پدافند هوایی در مقابله با تجاوزات دشمن تشکر و قدردانی کرد.

 

مشاط اظهار داشت، سامانه‌های دفاعی جدید، مسیر نبرد با دشمن را تغییر خواهد داد و مقدمه سامانه دفاعی پیشرفته تر و کارآمدتر برای مقابله با اهداف هوایی دشمن خواهد بود.

وی این دستاورد منحصر به فرد را حاصل قول عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله مبنی بر تقویت و توسعه توانمندی‌های دفاعی دانست و گفت، وی تاکید کرده بود، سال 2020 سال پدافند هوایی خواهد بود.

رئیس شورای عالی سیاسی تاکید کرد، این دستاورد به مجموعه دستاوردهای منحصر به فرد که در زمینه سازندگی و نوسازی قدرتهای دفاعی به ثمر نشسته است، اضافه می‌شود.

وی تاکید کرد، به منظور توسعه و نوسازی سامانه پدافند هوایی  هرگونه حمایتی ارائه خواهد شد و هدف از آن تحقق موازنه بازدارندگی با دشمن است.

یحیی سریع نیز تصریح کرد که جزئیات و ویژگی‌های سامانه‌های جدید پدافند هوایی عصر امروز منتشر خواهد شد.

 

انتهای پیام/

نظر شما