شناسهٔ خبر: 38419666 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مردم برای خدمات درمانی غیرضروری به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند

قزوین - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: به مردم توصیه می شود در شرایط فعلی برای خدمات درمانی غیرضروری به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه نکنند.

صاحب‌خبر -

امیر محمد کاظمی فر روز یکشنبه گفت: توصیه می شود مردم اگر مورد اورژانسی ندارند کمتر در بیمارستان ها و مراکز درمانی پرازدحام حضور پیدا کنند.

وی از شهروندان خواست ضمن حفظ خونسردی و آرامش، به نکات بهداشتی که از طریق صداوسیما و مراجع رسمی اطلاع رسانی می شود، توجه جدی داشته باشند و از حضور در مراکز عمومی و پرازدحام حدالمکان پرهیز کنند.

این مسوول بهداشتی گفت: زدن ماسک و استفاده از دستکش یک بار مصرف برای همگان ضرورت ندارد اما بیماران باید از آن استفاده کنند.

کاظمی فر اظهار داشت: شست و شوی مرتب دست ها با آب و صابون، روبوسی نکردن و دست ندادن به یکدیگر، نخوردن غذاهای خیابانی و غذاهایی که در خصوص وضع بهداشت آنها اطمینان نداریم و عدم استفاده از وسایل عمومی مشترک مانند خودکار، قندان و ... در کنار فاصله گرفتن از افراد بیمار و ضدعفونی کردن وسایلی که مدام در دست قرار می گیرند از مهم ترین راه های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است.

وی اظهار داشت: همه بیمارستان ها موظف هستند اطلاعات افراد مشکوک به بیماری کرونا  که به آنها مراجعه می شود در سامانه طراحی شده ویژه این کار ثبت کنند و بعد از آن علائم و سیر بیماری را در این سامانه بارگزاری کنند تا آمار دقیق از موارد مشکوک به ابتلا به کرونا ویروس قابل رصد و در دسترس باشد.

به گفته دکتر امیرمحمد کاظمی فر، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین، در این نشست مجازی، معاون درمان وزارت بهداشت بر رعایت بهداشت فردی و شستشوی مداوم دست ها و همچنین پرهیز از حضور غیرضروری در اماکن عمومی، برای پیشگیری از این بیماری تأکید کرد و گفت: حفظ اعتماد به نفس و آرامش در مدیران نیز از مهمترین نکات برای تصمیم گیری درست در شرایط بحران است.

نظر شما