شناسهٔ خبر: 38419429 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش ۱۸ درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از افزایش ۱۸ درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل صبح امروز در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار با اشاره به صادرات بیش از ۴۱۹ هزار تن کالای ایرانی از پایانه‌های مرزی بیله سوار اظهار کرد: این میزان کالا در ۱۱ ماه گذشته توسط ۱۸ هزارو ۹۷۲ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار صادر شده است.
او افزود: از این تعداد کالا، ۳۷۳ هزار و ۱۷۷ تن کالا توسط ۱۶ هزار و ۹۶۰ دستگاه کامیون ایرانی و ۴۳ هزار و ۳۶۴ تن کالا توسط ۲ هزار و ۱۲ دستگاه کامیون گرجی از مرز خارج شده است.
رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اجرائی خدمات سفر استان اردبیل با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار بیان کرد: کاشی، شیشه، پروفیل، نمک، قیر، سنگ ساختمانی، میل گرد، سیب زمینی و آهن آلات عمده کالا‌های صادر شده ایرانی هستند.
رحمتی تصریح کرد: کشور‌های آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز مقصد صادراتی این کالا‌ها بوده و در مدت یاد شده بیش از ۱۳۳ هزار و ۱۲۸ تن کالا توسط ۵ هزار و ۵۴۰ دستگاه از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت شده که افزایش ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد.
او ادامه داد: آب معدنی، سیمان، ام دی اف، گچ، نئوپان، بیسکویت، سنگ‌های ساختمانی، پروفیل و نمک عمده‌ترین کالا‌های ترانزیت خروجی شده هستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل پایانه مرزی بیله سوار را جزو ۵ پایانه برتر کشور دانست و گفت: در مجموع صادرات، واردات، ترانزیت ورودی و خروجی، ۸۵۴ هزار و ۱۶۹ تن کالا از طریق این پایانه جابه‌جا شده است.
انتهای پیام/ح

نظر شما