شناسهٔ خبر: 38419428 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس ستاد انتخابات استان فارس اعلام کرد:

اخذبیش از۱.۵میلیون رای درفارس/آیت الله دژکام پیشتاز خبرگان

شیراز- رئیس ستاد انتخابات استان فارس گفت: در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان فارس بیش از یک میلیون و ۵٧٩ هزار و ٧٧۶ نفر شرکت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، احمد احمدی زاده در نشست خبری در جمع خبرنگاران بیان کرد: در استان فارس بیش از سه میلیون و۶٧۴ هزار و ٧٩٧نفر واجد شرایط رأی دهی بودند که از این میزان یک میلیون و ۵۷۰ هزار و ٧٧۶ رأی در صندوق‌های اخذ رأی شعبات متعدد استان فارس انداخته شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به اینکه فارس پس از تهران بیشترین شعبات اخذ رأی را داشته است اضافه کرد: در استان فارس کار اخذ رأی در سه هزار و ٢٢٧ شعبه انجام گرفت که بیشترین تعداد شعبات اخذ رأی پس از تهران در استان فارس بوده است.

وی با تاکید بر حضور پرشور مردم در انتخابات در خصوص درصد مشارکت افراد در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای عنوان کرد: در انتخابات فارس بیشترین حضور در حوزه در میان حوزه‌های انتخابیه مربوط به حوزه انتخابیه ممسنی و رستم با بیش از ۷۶ درصد و کمترین حضور مردم در پای صندوق‌های رأی نیز در کل استان مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان با ۲۵ درصد حضور مردم در پای صندوق‌های رأی است.

او در خصوص آمارهای مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در استان فارس ۹۳۴ نفر در مجموع برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نام نویسی کرده بودند که از این تعداد ۲۴۱ نفر صلاحیت آنان احراز شد و در مجموع از ابتدای ثبت‌نام تا انتهای فرایند انتخابات ۲۱۶ نفر انصراف دادن و ۴۷۷ نفر نیست صلاحیت آنان احراز نشد.

احمدی زاده در خصوص مدارج علمی داوطلب‌های مجلس نیز تاکید کرد: در میان داوطلبان مجلس شورای اسلامی ۹ نفر دارای تحصیلات حوزوی ۴۷ نفر دارای مدرک دکتری ۱۶۹ نفر دارای مدرک فوق لیسانس و ۱۶ نفر نیز دارای مدرک لیسانس بودند و بیشترین فراوانی کار داوطلبی نیز با ۷۴ نفر به کارمندان اختصاص داده شد و پس از آن نیز ۳۷ نفر از داوطلبان دارای کار فرهنگی بوده و ۲۵ استاد دانشگاه و ۳۰ بازنشسته نیز در میان داوطلبان دیده می‌شود.

او افزود: هشت نماینده مجلس، ۱۶ وکیل، چهار نفر دارای سابقه‌ای نظامی، ۱۴ نفر دارای شغل آزاد و ۶ نفر بیکار نیز دیگر سوابق اشتغال داوطلبان بوده است.

وی در خصوص حضور زنان نیز گفت: در کل استان ۳۱ نفر بانو درمیان داوطلبان مجلس شورای اسلامی بودند که شیراز و زرقان بیشترین تعداد را با ۱۹ نفر به خود اختصاص داد حوزه انتخابیه فسا با سه نفر و حوزه‌های انتخابیه کازرون نیریز جهرم و خط به صورت مشترک آن با دو کاندیدایی زن بیشترین حضور بانوان را در انتخابات داشتند.

معاون استاندار فارس در خصوص انتخابات اقلیت‌های مذهبی نیز تاکید کرد: در انتخابات اقلیت‌های مذهبی نیز شاهد حضور ۵۳۳ رأی از کلیمیان بودیم که همایون نجف آبادی اکثریت آرا را در این بخش به خود اختصاص داد و در استان فارس ۴۲۶ رأی کسب کرد.

وی ادامه داد: ۹۰ تعرفه برای انتخابات زرتشتیان نیز در نظر گرفته شد که همه این ۹۰ تعرفه به اسفندیار اختیاری داده شد و در انتخابات ارامنه نیز ۲۱ مورد استفاده قرار گرفت.

پیشتازی آیت الله دژکام در انتخابات خبرگان رهبری در فارس

رئیس ستاد انتخابات استان فارس در خصوص انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری نیز متذکر شد: پس از پایان شمارش آرای داوطلبین مجلس شورای اسلامی نسبت به شمارش صندوق‌های اخذ رأی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری اقدام صورت گرفت

احمدی زاده اضافه کرد: کار شمارش آرای انتخابات مجلس خبرگان رهبری همچنان در جریان بوده و بخش‌هایی از سه شهرستان استان در این انتخابات هنوز رای‌های آنان شمارش نشده است.

معاون استاندار فارس تاکید کرد: مشارکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز قابل توجه و چشمگیر بود و شاهد رقابت در این انتخابات نیز بودیم.

او اضافه کرد: بر اساس برآوردهای اولیه آیت الله دژکام که نمایندگی ولی فقیه و امام جمعه شیراز را نیز در اختیار دارد در حوزه‌های مختلف پیشتاز بوده است

وجود ١٠۶ هزار رأی باطله در فارس

معاون استاندار فارس در خصوص رای‌های باطله نیز گفت: در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۱۳۲ رأی باطله غیر مأخوذه وجود داشت.

او اضافه کرد: در کنار رای‌های باطله غیر مأخوذه شاهد ۱۰۳ هزار و ۹۴۳ رأی باطله مأخوذه در استان فارس نیز بودیم.

نظر شما