شناسهٔ خبر: 38418771 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در میان درخواست الحلبوسی از محمد علاوی

مالکی: فراکسیون‌های سیاسی سد راه نخست‌وزیر مکلف عراق نشوند

زینب غلامی

یک منبع سیاسی آگاه اعلام کرد، رئیس پارلمان عراق به نخست‌وزیر مکلف اعلام کرده باید وزرای دولتش را از میان افراد شایسته جامعه انتخاب کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه‌نیوز، یک منبع سیاسی آگاه اعلام کرد: محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق به محمد توفیق علاوی، نخست‌وزیر مکلف طی دیداری گفته که باید وزرای دولتش را از میان افراد شایسته جامعه مثل رؤسای دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها و قضات لایق انتخاب کند.

الحلبوسی در این دیدار حافظ جمیل الفهداوی، قاضی بازنشسته را مثال زده که هم به عراق و هم به استانش خدمت کرده است. الفهداوی از خدمتش به دولت عراق تنها یک ویرانه نصیبش شد که داعش برایش ایجاد کرد.

نوری مالکی، نخست‌وزیر اسبق و رئیس ائتلاف قانون نیز شنبه از فراکسیون‌های سیاسی خواست بر سر راه محمد توفیق علاوی مانع‌تراشی نکنند.

وی گفت: علاوی باید تلاش کند تمامی گروه‌ها در جلسه رأی‌گیری برای تصویب کابینه حضور داشته باشند. برگزاری جلسه در سایه تحریم آن توسط برخی گروه‌ها درست نیست.

علاوی اخیرا اعلام کرد کابینه مستقل خود را تشکیل داده است. وی از پارلمان خواست فردا (دوشنبه) جلسه‌ای را برای دادن رأی به دولتش برگزار کند.

علاوی تأکید کرد: اگر دولت رأی اعتماد بگیرد اولین کاری که خواهد کرد انجام تحقیقات درباره قتل تظاهرکنندگان و محاکمه جنایتکاران است.

وی به برگزاری انتخابات زودهنگام شفاف وعده داده و از تظاهرکنندگان خواسته به دولتش فرصت بدهند.

انتهای پیام

نظر شما