شناسهٔ خبر: 38418306 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تالارهای مطالعه کتابخانه ملی تعطیل شد

تهران - ایرنا- تالارهای مطالعه سازمان اسناد و کتابخانه ملی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا، تا پایان هفته جاری (نهم اسفند) تعطیل شدند.

صاحب‌خبر -

روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان اسناد وکتابخانه ملی، با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نظر به توصیه‌های اکید بهداشتی در شرایط کنونی و ضرورت پیشگیری مناسب از خطر ابتلا به بیماری و به منظور صیانت از سلامت آحاد پژوهشگران و دانشجویان عزیز تمام تالارهای مطالعه سازمان اسناد و کتابخانه ملی از ساعت ۱۶ امروز ( یکشنبه، چهارم اسفند) تا پایان هفته جاری (۹۸/۱۲/۹) تعطیل می‌شود.
بدیهی است تداوم این وضعیت منوط به بررسی مجدد شرایط و اخذ نظر مراجع ذی‌صلاح خواهد بود.

تعطیلی کتابخانه‌های عمومی در برخی استان‌ها
با هدف پیشگیری از انتشار عوامل بیماری زا و عمل به توصیه های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کتابخانه‌های عمومی استان‌هایی که در آنها مدارس و مراکز فرهنگی دولتی و عمومی تعطیل اعلام شده است، تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با توجه به شیوع ویروس کرونا در برخی استان‌های کشور و هشدارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای جلوگیری از انتشار عوامل بیماری زا، کتابخانه‌های عمومی استان هایی که مدارس و مراکز فرهنگی دولتی و عمومی در آنها تعطیل اعلام شده است،‌ تا اطلاع ثانوی و اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح تعطیل است. 
بر این اساس تاکنون در پی شیوع بیماری کرونا و با هدف انجام اقدامات پیشگیرانه برای کنترل این بیماری و با توجه به اطلاعیه های منتشر شده توسط ستاد مدیریت بحران استان های تهران، گیلان، گلستان، قم، مازندران، زنجان، اردبیل، البرز، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمانشاه، مرکزی، همدان و کردستان، مدارس و مراکز فرهنگی دولتی و عمومی تعطیل اعلام شده است.

ویروس کرونا از دی ماه گذشته تا کنون بیش از دو هزار قربانی گرفته است. تقریبا تمام جانباختگان از چین، ‌کشوری که ویروس از آنجا شیوع پیدا کرد، هستند. پنج نفر نیز در ایران بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌ اند. ایران بعد از چین دومین آمار فوتی کرونا در جهان را دارد. بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان ۲ هزار و ۲۳۳ تن را گرفته است.
کیانوش جهانپور رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته (شنبه، سوم اسفند) گفت: تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در ایران به ۲۸ نفر و تعداد افراد فوت شده به پنح نفر رسید.

کرونا همان آنفلوآنزای معمولی است و حداقل ۵۰ سال است که این ویروس در دانشگاه های علوم پزشکی شناخته شده و چند سال قبل نیز با عنوان ویروس سارس گسترش یافت.

نظر شما