شناسهٔ خبر: 38417702 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رئیس‌جمهور وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی را به مجلس معرفی کرد

ایسنا نوشت: یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از معرفی کاظم خاوازی به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی از سوی رئیس جمهور به مجلس خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی اصغر یوسف‌نژاد، با بیان اینکه آقای روحانی در نامه‌ای به آقای لاریجانی رئیس مجلس، کاظم خاوازی را به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی معرفی کرد؛ گفت: طبق آیین‌نامه جدید ، رئیس مجلس مکلف است نامه معرفی وزیر جدید و ضمایم آن را در اولین جلسه علنی اعلام وصول و قرائت کند.

وی افزود: همچنین معرفی نامه و مستندات برای بررسی به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع می‌شود و کمیسیون‌های مرتبط موظفند بعد از بررسی صلاحیت‌ها سوابق و برنامه‌های وزیر پیشنهادی و تطبیق آن با برنامه‌ها و اسناد بالادستی ظرف یک هفته گزارش را به هیات رئیسه ارائه کند تا برای اطلاع نمایندگان چاپ و توزیع شود.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: گزارش کمیسیون‌های مذکور در روز بررسی رای اعتماد پیش از صحبت مخالف و موافق توسط سخنگو قرائت می‌شود. فرصت سخنگو ۱۰ دقیقه است و در صورتی که برنامه وزیر به بیش از یک کمیسیون ارجاع شود سخنگوی هر کمیسیون ۵ دقیقه فرصت صحبت دارد. و پس از آن نمایندگان موافق و مخالف یک ساعت به ترتیب دو مخالف و دو موافق هر کدام ۱۵ دقیقه صحبت خواهند کرد.

به گفته یوسف نژاد جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی احتمالا هفته آینده برگزار خواهد شد.

۲۷۲۱۵

نظر شما