شناسهٔ خبر: 38417276 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴ دانشجوی نمونه کشوری از اصفهان انتخاب شدند

اصفهان - ایرنا - چهار نفر از ۳۰ دانشجوی بیست و هشتمین جشنواره تقدیر از دانشجویان نمونه کشوری از دانشگاه‌های استان اصفهان هستند.

صاحب‌خبر -

بیست و هشتمین جشنواره تقدیر از دانشجویان نمونه کشوری عصر روز شنبه سوم اسفند با حضور معاون اول رییس‌جمهوری و وزیران علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار و از ۳۰ دانشجوی نمونه تجلیل شد.

۱۰ نفر از این دانشجویان وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی، هفت نفر دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی و ۱۳ نفر دانشجوی دانشگاه‌های وزارت علوم، ‌تحقیقات و فناوری در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا هستند.

در بین این دانشجویان نمونه، چهار نفر از دانشگاه‌های اصفهان، صنعتی اصفهان، علوم پزشکی اصفهان و آزاد اسلامی نجف‌آباد به چشم می‌خورند.

این دانشجویان، زهرا کلباسی اشتری دانشجوی مقطع دکترای الهیات - علوم قرآن و حدیث از دانشگاه اصفهان، شیما توکلی دهقی دانشجوی کارشناسی ارشد مجموعه مهندسی مواد و متالورژی از دانشگاه صنعتی اصفهان، حسین عندلیب دانشجوی رشته الهیات و معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد و مهدی هادیان برسیانی دانشجوی دکترای حرفه‌ای رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هستند.

امسال از بین دانشجویان نمونه کشوری، بیشترین آنها به ترتیب از تهران، اصفهان، تبریز و یزد بودند.

سال گذشته، سه دانشجو از دانشگاه‌های علوم پزشکی و هنر اصفهان در جمع ۴۵ دانشجوی نمونه کشور در سال ۱۳۹۷ قرار گرفتند.

اصفهان دومین استان دانشگاهی کشور با حدود ۲۵۰ هزار دانشجو و ۱۸۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی است که حدود ۱۰ درصد از نخبگان ایران را در خود دارد و به عنوان یکی از قطب‌های دانشگاهی و علمی و فناوری کشور از جایگاه مهمی در معرفی و شناساندن ظرفیت‌های دانشگاهی ایران به دنیا و دیگر دانشگاه ها برخوردار است.

نظر شما