شناسهٔ خبر: 38416617 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جنوب نیوز | لینک خبر

مسؤول حوزه سلامت استان بوشهر:

مدارس استان بوشهر تا پایان هفته جاری تعطیل شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: با تصمیم دانشگاه علوم پزشکی و موافقت استانداری، برای پیشگیری از ویروس کرونا، همه مدارس استان بوشهر از امروز یکشنبه ۴ اسفند تا پایان هفته جاری تعطیل شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش جنوب نیوز، سعید کشمیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: تاکنون مورد مثبتی از کرونا در بوشهر گزارش نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر افزود: بیماری کرونا با رعایت بهداشت فردی و مراجعه به‌موقع به پزشک و بیمارستان قابل‌کنترل است.

این مقام مسؤول حوزه سلامت استان بوشهر گفت: با توجه به شیوع فصل آنفلوانزا و شباهت این ویروس‌ها به یکدیگر انجام مراحل تشخیصی با شدت و دقت بیشتری انجام‌گرفته و در همه مراکز بیماران پذیرش و مورد معاینه قرار می‌گیرند.

کشمیری با بیان اینکه از عموم مردم خواهشمندیم به شایعات فضای مجازی توجه نکرده و اخبار و اطلاعات کرونا را از دانشگاه علوم پزشکی پیگیری کنند ادامه داد: در همه شهرستان‌های استان بخش‌های لازم برای پذیرش موارد مشکوک آماده‌شده است.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از این بیماری شستشوی دست با صابون و رعایت بهداشت فردی و همچنین ایمنی غذایی بسیار مهم است، زیرا عمده ورود این ویروس به چرخه انسانی ناشی از گوشت برخی از حیوانات بوده ست.

همه نیازمند استفاده از ماسک نیستند

وی با اشاره به شرایط خاص برای استفاده از ماسک خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک برای عموم مردم توصیه نمی‌شود و تنها افرادی که بیمار هستند یا از بیماران مراقبت می‌کنند و در مراکز درمانی به مردم ارائه خدمت دارند باید از ماسک استفاده کنند.

کشمیری با اشاره به تمهیدات حوزه سلامت استان بوشهر افزود: تمامی مراکز دولتی و غیردولتی استان بوشهر برای پذیرش افرادی که علائم سرفه، عطسه و تب دارند از آمادگی لازم برخوردارند.

وی با اشاره به ارائه آمار با شفافیت و بدون تعارف ادامه داد: اگر موردی از ابتلاء به کرونا در استان بوشهر مشاهده شود حتماً و بدون هیچ تعارفی به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر خاطرنشان کرد: همه مدارس استان بوشهر تا پایان هفته جاری تعطیل شد.

برچسب‌ها:

نظر شما