شناسهٔ خبر: 38414000 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نتایج نهایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس در حوزه انتخابیه زاهدان اعلام شد

زاهدان- ایرنا- رییس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: نتایج نهایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه زاهدان که به تایید شورای نگهبان رسید، اعلام شد.

صاحب‌خبر -

علی زینی وند روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حوزه انتخابیه زاهدان حسینعلی شهریاری با ۶۵ هزار و ۴۲ رای و فداحسین مالکی با ۶۳ هزار و ۲۷۷ رای از تعداد ۱۷۵ هزار و ۶۲ رای ماخوذه حائز اکثریت آرا شدند و در این مرحله به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

وی با اشاه به نتایج انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پنج حوزه انتخابیه دیگر استان گفت: در حوزه انتخابیه چابهار، کنارک، قصرقند، نیکشهر و بخش مرکزی نیکشهر معین الدین سعیدی با ۹۰ هزار و ۸۶۳ رای از تعداد ۲۰۰ هزار و ۲۵۵ رای ماخوذه حائز اکثریت آرا شد و در همین مرحله به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

رییس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان افزود: در حوزه انتخابیه ایرانشهر، سرباز، فنوج و بخش‌های بنت، لاشار، آهوران و آشار عبدالناصر درخشان با ۹۵ هزار و ۸۹۶ رای از تعداد ۲۲۸ هزار و ۹۷۶ رای ماخوذه حائز اکثریت آرا شد و در همین مرحله راهی مجلس شورای اسلامی شد.

وی بیان کرد: در حوزه انتخابیه سراوان، سیب و سوران و مهرستان ملک فاضلی با ۴۳ هزار و ۵۳۰ رای از تعداد ۱۲۳ هزار و ۴۴۵ رای ماخوذه حائز اکثریت آرا شد و در همین مرحله به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابد.

زینی وند ادامه داد: در حوزه انتخابیه خاش، میرجاوه و بخش‌های نصرت‌آباد و کورین اسماعیل حسین زهی با ۴۳ هزار و ۱۴۸ رای از تعداد ۸۷ هزار و ۸۸۲ رای ماخوذه حائز اکثریت آرا شد و در همین مرحله به مجلس شورای اسلامی راه پیدا خواهد کرد.

وی گفت: در حوزه انتخابیه زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون محمد سرگزی با ۷۶ هزار و ۶۸۴ رای و حبیب الله دهمرده با ۶۴ هزار و۳۱۴ رای از مجموع ۱۶۶ هزار و ۴۶۲ رای ماخوذه حائز اکثریت آراء شدند و در همین مرحله به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

استان سیستان و بلوچستان با ۱۸۸ هزارو ۲۲۲ کیلومتر مربع پهناورترین استان کشور دارای ۲۰ شهرستان و بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت است.

۶۲ کاندیدا در ۶ حوزه انتخابیه سیستان و بلوچستان برای بدست آوردن هشت کرسی یازدهمین مجلس شورای اسلامی با هم به رقابت پرداختند.

نظر شما