شناسهٔ خبر: 38412868 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

حمله موشکی به وزارت دفاع دولت هادی +نقشه

فارس

منابع خبری نزدیک به دولت مستعفی منصور هادی در یمن می‌گویند یک پایگاه نظامی متعلق به نظامیان تحت امر این دولت هدف حمله موشکی قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، منابع خبری در مرکز یمن می‌گویند مقر وزارت دفاع دولت «عبد رَبّـه منصور هادی» در «مأرب» مرکز یمن هدف حمله موشکی قرار گرفته است.

شبکه تلویزیونی «بلقیس» یمن به نقل از منبع نظامی شنبه (سوم اسفند) با اعلام این خبر مدعی شد نیروهای انصارالله اتاق عملیات مشترک دولت منصور هادی در پایگاه «صحن الجن» را در شهر مأرب هدف قرار داده است.

بر اساس ادعای این مقام نظامی، حوالی ظهر امروز یک فروند موشک به این پایگاه اصابت کرده و «خسارت‌های جزئی» به ساختمان اتاق عملیات وارد کرده و هیچ گونه تلفاتی نداشته است.

منابع غیررسمی در یمن بعد از ظهر امروز از وقوع چند انفجار در پایگان صحن الجن خبر دادند و برخی انصارالله یمن را متهم به انجام این حمله کرده‌اند. با این حال، دولت نجات ملی یمن که انصارالله نیز بخشی از آن است، هیچ واکنشی به این حمله ادعایی نداشته است و مسئولیت آن را برعهده نگرفته است.

پایگاه هوایی مذکور سه ماه پیش نیز هدف حمله موشکی ناشناسی قرار گرفت که تلفاتی زیادی برجای گذاشت و برخی از مقامات نظامی ارشد دولت منصور هادی در این حمله کشته شدند.

پایگاه صحن الجن در شمال شهر مأرب قرار دارد و از نظر استحکامات جزو پایگاه‌های مستحکم در مرکز یمن است. دولت هادی از این مقر برای حملات علیه دولت نجات ملی (مستقر در صنعاء) استفاده می‌کند.

موقعیت استان مأرب و مرکز آن

نظر شما