شناسهٔ خبر: 38412795 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حیدر کاکی و گروهش روی صحنه رفتند

حیدر کاکی به همراه گروه تنبورنوازان واله در فرهنگسرای ارسباران روی صحنه رفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، کنسرت تنبورنوازان «واله» به سرپرستی و آهنگسازی حیدر کاکی و خوانندگی فواد یاره اولین هفته از واپسین ماه پایانی زمستان یکم اسفند ماه 1398 در فرهنگسرای ارسباران به اجرا درآمد.

 

این کنسرت با حضور هنرمندان و استقبال اهالی موسیقی وساز تنبور و موسیقی کردی برگزار شد.

حیدرکاکی درباره این اجرا گفت: موسیقی تنبور و مقامات کهن آن بسیار گسترده و متنوع هستند و در این کنسرت ابعاد تازه‌ای از آن در قالب تصنیف و قطعات بی‌کلام برمبنای مقام‌های شاخوشینی، غریبی، سحری و قه تار اجرا  شد.

این کنسرت در دو بخش ارائه شد که بخش نخست آن به قطعات «پریزاد»، «آواز شاخوشینی»، «فریاد»، «مقام غریبی»، «نازدار»، «وه‌هار»، « ای لاوه» و «وصل یار»، در فضایی از مقام غریبی و شاخوشینی و اشتراکات آن با چهارگاه و بر اساس موسیقی کهن تنبور و با بهره‌گیری از روند ملودیک و ریتمیک این موسیقی اجرا شد.

در بخش دوم قطعاتی از موسیقی تنبور بر اساس مقام‌های قه‌تار و سحری و قطعاتی فولک از موسیقی منطقه مکریان توسط گروه موسیقی سوارو با همراهی تنبورنوازان واله اجرا شد.  «شلیره شاخانی»، «گردون»، «آواز سحری و قطار»، «بارمه که»، «بیکران»، «واران»، «نه‌که‌ی ناز» و «خانه‌میری» عناوین این قطعات بودند.

موسیقی ,

این کنسرت قرار بود در تاریخ سیزدهم دی ماه برگزار شود که به دلیل شهادت سردار سلیمانی لغو شد و پس از اخذ مجوز مجدد در مورخه یکم اسفند 1398 در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

اعضای کنسرت گروه تنبورنوازان واله و گروه سوارو:
سرپرست گروه و آهنگساز : حیدرکاکی
خواننده :فواد یاره
همخوان: فرانک مرادى
زهره کرمى
تنبور:
حیدر کاکى
نفیسه السادات عبدالبقایى
فاطمه غلامى
زهره کرمى
محمدرضا سوزنى
مهدى مریدى
ضرب کردى: عزیز کنگرلو
کمانچه: همایون کاکى
کوبه اى: امید دباغى
نرمه ناى: آروین دباغی

موسیقی ,

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما