شناسهٔ خبر: 38412751 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عضو هیأت علمی گروه پژوهشی سلول‌های بنیادی جهاددانشگاهی خراسان رضوی:

بیشتر بودجه‌ها در زمینه سرطان صرف پروسه‌ درمان می‌شود + ویدیو

سارا حاتمی

عضو هیأت علمی گروه پژوهشی سلول‌های بنیادی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضویی گفت: بیشتر بودجه‌ها در زمینه سرطان، صرف پروسه‌های درمانی می‌شود و این مراحل زمانی است که بیمار از سرطان رنج می‌برد و مشکلات حادش شروع شده است.

صاحب‌خبر -

دکتر معین فرشچیان، در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص لزوم پژوهش بر پیشرفت حوزه درمان، اظهار کرد: اگر بخواهیم زمینه‌ای-پایه‌ای سرطان را  بررسی کنیم، باید پژوهش‌های پایه‌ای صورت گیرد ولی به دلیل گران قیمت بودن پژوهش‌های پایه‌ای، مراکز تأمین اعتبار پژوهشی مایل به همکاری نیستند.

فرشچیان با اشاره به اینکه «در حال حاضر موارد مرتبط با پزشکی شخص‌محور مطرح شده و با توجه به  نقشه ژنتیکی فرد برایش دارو تجویز می‌کنیم»، تصریح کرد: به دلیل گران‎قیمت بودن این پژوهش‌ها به کمک‌های مالی نیاز است و باید دانش پایه‌ای سرطان گسترش پیدا کند.

عضو هیأت علمی گروه پژوهشی سلول‌های بنیادی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: باید بودجه‌های پژوهشی‌مان را روی علوم پایه بگذاریم و هم‌سطح با حوزه درمان در پژوهش سرمایه‌گذاری کنیم و به آن اهمیت دهیم.  بال درمان و پژوهش باید باهم کار کنند و به سمت جلو پیش روند تا این پرواز صورت گیرد.

مشروح این گفت‌وگو را در ویدئو زیر مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام

نظر شما