شناسهٔ خبر: 38412410 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

برپایی نمایشگاه کتاب در استان سیستان و بلوچستان

بیست و یکمین نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان از شنبه 3 اسفندماه در زاهدان افتتاح شد و به مدت یک هفته از ساعت ۱۵ تا ۲۱ برای بازدید عموم دایر است.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بی‌نیاز، قائم مقام نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان، عصر شنبه در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان در زاهدان گفت: برپایی نمایشگاه کتاب در این استان نشان‌دهنده فرهنگ غنی و سابقه تمدنی مردم این دیار است.

 وی اظهار داشت: کتاب در اسلام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا جایی که معجزه پیامبر (ص) کتاب است و اولین خطاب خدا به ایشان نیز "اقرأ" یعنی "بخوان" است.

وی با اشاره به اینکه اولین سوره نازل شده بر پیامبر (ص)تجلیل و تعظیم از قلم است، گفت: در قرآن بیش از ۲۵۲ بار لفظ کتاب، بیش از ۵۸۰ بار علم، سه بار کلمه اقرأ و ۲ بار قلم ذکر شده که همه دلیل بر اهمیت علم، کتاب و کتابخوانی است.

قائم مقام نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان افزود: اهتمام به علم، کتاب و کتابخوانی از کارهای ارزشمندی است که باید نگاه ویژه‌ای به آن داشت.

وی بیان کرد: یک جامعه متمدن جامعه‌ای است که توجه به کتاب و کتابخوانی داشته باشد اما متاسفانه با وجود فرهنگ غنی کشور و این استان سرانه مطالعه کتاب در مقایسه با جهان پایین است.

حجت الاسلام بی‌نیاز به نمایشگاه کتاب اشاره کرد و ادامه داد: این نمایشگاه یکی از پررونق‌ترین نمایشگاه‌ها در سطح استان است که خود نشان از توجه مسوولان و مردم به کتاب و کتابخوانی است.

وی گفت: انس با کتاب و فرهنگ کتابخوانی و توجه به آن بسیار مهم است که امیدواریم شاهد ارتقای بیشتر این فرهنگ در سیستان و بلوچستان باشیم.

مفتی محمد قاسم قاسمی، استاد حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان نیز در این مراسم اظهار داشت: عده‌ای ندانسته و عده‌ای به قصد می‌خواهند چهره‌ای بد و خشن از سیستان و بلوچستان را نشان دهند که اقداماتی مانند برپایی نمایشگاه کتاب می‌تواند چهره استان را به بهترین شکل نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ علم و دانش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در این استان رونق یافته است، افزود: باید در کنار این نمایشگاه‌ها تلاش شود تا فرهنگ کتابخوانی رونق پیدا کند و کتاب‌ها را توسعه دهیم.

وی گفت: امروز فضای مجازی فرهنگ کتابخوانی را کمرنگ کرده که باید اقدامات خوبی در این زمینه انجام شود.

در پایان این مراسم از کتاب تبارشناسی شکاف‌های قومی و اجتماعی سیستان و بلوچستان نوشته قاسم سیاسر رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما