شناسهٔ خبر: 38412182 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

چه کسانی باید برای مقابله با ویروس کرونا از ماسک استفاده کنند؟

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه ویروس کرونا کشندگی کمتری نسبت به آنفلوآنزا دارد، گفت: ضرورتی بر استفاده تمام مردم از ماسک وجود ندارد؛ باید با متخلفین و گران‌فروشی ماسک‌ها برخورد شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ در پی انتشار اخباری مبنی بر ورود ویروس کرونا به کشور، زمینه سودجویی برای برخی از افراد فراهم شده و شاهد افزایش قیمت ماسک در داروخانه‌های سطح کشور هستیم.

افزایش قیمت ماسک در حالیست که مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی اعلام کرده بود هیچ‌گونه کمبودی در زمینه تامین ماسک وجود ندارد و قیمت عرضه ماسک‌ها نیز به تمام واحدهای تولید، اعلام شده و نظارت‌های لازم بر تمام مراحل تولید تا عرضه انجام می‌شود.

دکتر علی نوبخت حقیقی درباره مسئله افزایش قیمت ماسک در کشور تأکید کرد: باید با افراد سودجو در این زمینه برخورد قاطع صورت بگیرد و بنده اشد مجازات را برای افرادی که به قاچاق ماسک یا گران فروشی آن روی آورده‌اند از قوه قضاییه و سایر نهادهای تصمیم‌گیرنده، درخواست می‌کنم.

نوبخت ضمن تأکید بر نقش رسانه‌ها بر افزایش آگاهی عمومی و آموزش افراد جامعه، خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت اعلام کرده است که ماسک به میزان کافی در کشور وجود دارد و به صورت رایگان در اختیار مراکز بهداشتی قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: ضرورتی بر استفاده تمام مردم از ماسک وجود ندارد؛ استفاده از ماسک در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا به میزان کمی اثر بخشی دارد، تنها افراد مبتلا به تب، آبریزش بینی و سایر علائم سرماخوردگی و افراد کادر درمان باید از ماسک استفاده کنند تا انتقال ویروس بین مبتلایان و افراد سالم کاهش ‌یابد، بنابراین نیازی نیست که همه مردم از ماسک استفاده کنند.

نوبخت متذکر شد: علاوه بر رعایت اصول بهداشت فردی، مردم فقط تا جایی که می‌توانند از شرکت در مکان‌های عمومی و تجمعات خودداری کنند.

وی مردم را به حفط آرامش دعوت و خاطرنشان کرد: اضطرابی که در بین افراد جامعه نسبت به کرونا دیده می‌شود ناشی از ناآگاهی آن‌ها از این بیماری‌ است. کرونا کشندگی کمتر اما سرایت بیشتری نسبت به آنفلوآنزا دارد؛ بنابراین مردم نباید نگرانی خاصی در این زمینه داشته باشند زیرا 80 درصد افراد مبتلا به کرونا به آسانی بهبود می‌یابند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: روز دوشنبه در نخستین روز کاری مجلس، وزیر بهداشت توضیحاتی در خصوص نحوه برخورد با ویروس کرونا ارائه خواهد داد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما