شناسهٔ خبر: 38411895 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

روی موج کوتاه

صاحب‌خبر -

رئیس پدافند غیرعامل:

برای قرنطینه قم به جمع‌بندی نرسیدیم

سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل درباره احتمال قرنطینه قم یا مراکز زیارتی در پی شیوع کرونا، گفت: در چرخه اقدامات پدافند زیستی، اقدامات قرنطینه وجود دارد و زمانی که کنترل توسعه انتشار ویروس از بین برود طبیعتا قرنطینه یکی از اقداماتی است که باید انجام شود ولی هنوز به این جمع‌بندی نرسیدیم. وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، با تاکید بر تقویت هشدارهای بهداشتی، افزود: از سه روز گذشته آمار مبتلایان حتی در قم افزایش پیدا نکرده و کنترلی در حال انجام است و وضعیت آمارها نشان از ثبات دارد.

    

توصیه‌های آیت‌الله مکارم درباره کرونا

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در یک فایل ویدئویی که دیروز منتشر شد، گفت: مردم باید توصیه‌ها و دستوراتی را که مسئولان بهداشت و درمان کشور برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا ارائه می‌دهند را با دقت رعایت کنند و انجام دهند و از حضور در امکان عمومی بپرهیزند. برای مقابله با این بیماری باید بر اعصاب خود مسلط باشیم و از ترس و استرس پرهیز نماییم. ‌خوب است در تمام خانه‌ها زیارت عاشورا و حدیث کسا خوانده شود، زیرا این دو به همه روحیه می‌دهد و آثار گرانبهایی دارد.

    

ستایش پمپئو از اقدام FATF علیه ایران

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای از درخواست اف ای تی اف از همه حوزه‌های قضایی برای اتخاذ سریع اقدامات موثر در مقابله با آنچه که حفاظت از سیستم مالی بین‌المللی نسبت به تهدیدات تامین مالی تروریسم ناشی از ایران خواند، قدردانی کرد. وی افزود: حکومت ایران باید با پیامدهای تداوم پیروی نکردن از هنجارهای بین‌المللی به ویژه از اقدام نکردن برای تصویب «پالرمو» و «کنوانسیون تامین مالی تروریسم» مواجه شود. پمپئو اضافه کرد: حکومت ایران باید به استانداردهای اساسی که به طور طبیعی کشورهای دیگر در جهان با آن موافقند، پایبند شود و همچون یک کشور عادی رفتار کند اگر می‌خواهد انزوایش پایان یابد.

    

عصبانیت کانادا از ایران

به گزارش ایلنا به نقل از د استار، کانادا عصبانیت خود را در مورد تأخیر «بی‌سابقه» در تحویل جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی توسط ایران اعلام کرد.  فرانسوا فیلیپ شامپین، وزیر خارجه کانادا در این باره مدعی شد: ادامه امتناع ایران از تحویل جعبه‌های سیاه هواپیما، مخالف پروتکل‌های بین‌المللی است و برای تحقیقات در مورد سقوط این هواپیما مخرب است. وی گفت: راه کشف حقیقت، تحلیل محتوای جعبه‌های سیاه است. بنابراین به وضوح ما از ایران می‌خواهیم که در این راستا حرکت کند. وی تاکید کرد: قسم می‌خوریم خانواده‌های قربانیان پاسخ همه سوالات خود را در مورد این فاجعه وحشتناک پیدا کنند. همچنان به فشار برای پاسخگو ساختن ایران ادامه می‌دهیم.

    

مرز مهران بسته شد

به گزارش ایلنا، روح‌الله غلامی، مدیرکل گمرک ایلام در نامه‌ای به مدیرکل دفتر صادرات گمرک از بسته‌شدن مرز سردار شهید حاج قاسم سلیمانی (مرز مهران)  برای صادرات به عراق خبر داد. وی افزود: با توجه شیوع کرونا، کشور عراق تا اطلاع ثانوی از بسته شدن مرزهای خود با ایران خبر داده بود. غلامی یادآور شد: از کامیون‌داران حامل بار مستقر در مرز مهران به ویژه کامیون‌های حامل مواد خوارکی و فاسدشدنی خواسته شده است تا زمان بازگشایی این مرز در صورت تمایل بار خود را به مبدا برگشت دهند.

    

محمود صادقی به وزیر بهداشت:

کرونا را جدی بگیرید

محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس در صفحه توییتر خود نسبت به جدی گرفتن ویروس کرونا هشدار داد. وی در بخشی از توییت خود خطاب به وزیر بهداشت و مسئولان حوزه سلامت نوشت: لطفا ویروس کرونا را جدی بگیرید مردم نگرانند. مقابله با این اپیدمی بیش از هر چیز مستلزم اعتماد و همکاری ملی است. با بیان صادقانه حقایق اعتماد عمومی را جلب کنید.

 

نظر شما