شناسهٔ خبر: 38409869 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

توصیه آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی به مردم درباره شیوع بیماری

آیت‌الله مکارم شیرازی ضمن توصیه به حفظ خونسردی از سوی مردم در مواجهه با بیماری کرونا، تصریح کرد: باید به خدا توکل کرده، زیارت عاشورا و حدیث کساء بخوانیم و به دستورات مسئولان پزشکی کشور توجه داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

مردم خونسرد باشند / مومنین زیارت عاشورا بخوانند + فیلمبه گزارش ایکنا، آیت‌‌الله ناصر مکارم شیرازی، امروز، سوم اسفندماه در  کلیپ تصویری که از ایشان منتشر شد، در توصیه‌هایی به مردم در مورد بیماری کرونا گفت: اولاً مردم نباید بترسند و استرس داشته باشند و توکل بر خدا کنند.

وی افزود: خوب است در تمامی خانه‌ها، زیارت عاشورا و حدیث کساء خوانده شود، زیرا به همه روحیه می‌دهد و آثار گران‌بهایی دارد و از نظر ظاهری هم باید مسایل بهداشتی را جدی بگیرند و از حضور در مجامع عمومی پرهیز کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه حفظ جان و سلامت از  امور واجب است و اگر انسان کوتاهی کند، در پیشگاه خداوند مسئول است، تصریح کرد: در عین اینکه باید خونسرد باشیم، باید در نهایت دقت، دستورات پزشکی و مسایل بهداشتی را رعایت کرده؛ در مجامع عمومی کمتر حضور یابند و توکل با خدا داشته باشند.

وی تأکید کرد: ان‌شاء‌الله دعاها و زیارت عاشورا و حدیث کساء تأثیر خود را خواهد گذاشت و ما هم دعا می‌کنیم، مشروط بر اینکه مردم هم به مسایل گفته شده از سوی مسئولان توجه کنند.

mp4
<div id="video-display-embed-code_1637251" ><script type="text/JavaScript" src="iqna.ir/fa/news/play/embed/3880713/1637251?width=400&height=300"></script></div>
انتهای پیام

نظر شما