شناسهٔ خبر: 38408579 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

فونسکا: نرسیدن به لیگ قهرمانان اروپا برای رم ناکامی نیست؛ کلوپ، اینزاگی و گاسپرینی چند سال است که هدایت تیم‌های خود را برعهده دارند؟

محمد رضایی

سرمربی پرتغالی انتظار دارد در رم همچون اینزاگی، گاسپرینی و کلوپ به او فرصت داده شود تا بتواند جالوروسی را به مسیر موفقیت برگرداند.

صاحب‌خبر -

طرفداری- در یکی از بازی های هفته بیست و پنجم سری آ، آاس رم میزبان لچه است. این دیدار، یکشنبه ساعت 20:30  به وقت ایران برگزار می شود. رم در 3 بازی اخیر خود در سری آ شکست خورده و لچه در 3 بازی اخیر خود در سری آ با برد زمین را ترک کرده است.

لچه در سال 1986 در اولین بازی تاریخ خود مقابل رم در المپیکو موفق به شکست تیم میزبان شد. از آن زمان 12 باخت و 2 تساوی در کارنامه این تیم در المپیکو مقابل رم دیده می شود. به نقل از رمانیوز؛ پائولو فونسکا در کنفرانس مطبوعاتی پیش از این دیدار گفت:

لچه با کسب سه برد پیاپی به شدت باانگیزه است. آنها، فوتبال خوبی به نمایش می گذارند و سعی در حفظ توپ و بازیسازی از عقب زمین دارند. با این نگرش انتظار داریم مقابل آنها به مشکل بخوریم اما امیدواریم بازی سختی نشود.

می توانیم 2 تا 4 بازیکن را نسبت به بازی با خنت، عوض کنیم. زمان کافی برای ریکاوری نداشتیم بنابراین استفاده از سیستم چرخشی طبیعی است. می توانم تایید کنم که کولاروف مقابل لچه بازی خواهد کرد. در این مقطع دشوار باید به جای تمرکز روی اشتباهات خود، به توانایی ها و کارهای مثبتی که انجام دادیم فکر کنیم. شرایط سخت برای هر بازیکنی پیش می آید و اکنون پلگرینی دچار آن شده است. لورنتزو باید دلیل اینکه خوب بازی نمی کند را متوجه شود. اینکه اشتباهش چیست را برای او توضیح دادم. حالا به خود لورنتزو بستگی دارد که این موضوع را درک کند. وظیفه دارم به او بازی بدهم. بسیار مهم است که لورنتزو، اعتماد مرا حس کند و نشان بدهد که در تلاش است تا اوضاع را بهتر کند. در حال حاضر اگر پلگرینی را از ترکیب دور کنیم، کمکی به او نمی شود.

این همان تیمی است که در ابتدای فصل، عملکرد بسیار خوبی داشت بنابراین بازیکنان توانایی خود را از دست نداده اند. سهمیه لیگ قهرمانان اروپا؟ فکر می کنم ممکن است. اولین کسی که باید به این موضوع اعتقاد داشته باشد، من هستم و این اعتقاد به سایر اعضای تیم نیز منتقل می شود. باید بگویم اگر موفق به کسب سهمیه نشویم، این یک ناکامی نخواهد بود. تازه در شروع کارمان هستیم. قبلا هم گفته شد که همه چیز تغییر کرده است و رم در سال صفر به سر می برد.

به خاطر می آورم یورگن کلوپ در اولین فصل حضورش در لیورپول به رتبه هشتم رسید و اکنون لیورپول با او بهترین تیم جهان است. به لاتزیو و آتالانتا نگاه کنید که درحال انجام کارهای فوق العاده ای هستند. اینزاگی و گاسپرینی چند سال است که هدایت این تیم ها را برعهده دارند؟ مثال های دیگری هم وجود دارد. ما تازه در آغاز راهمان در رم هستیم. آدمی هستم که همیشه به مسائل، مثبت نگاه می کنم. اعتقاد دارم که قرار گرفتن در جمع 4 تیم بالای جدول هنوز امکان پذیر است اما اگر موفق به کسب سهمیه نشویم، این موضوع نمی تواند شکست یا ناکامی تلقی شود.

ضمنا فوتبال یک ورزش تیمی است. برخلاف موتورسواری، ورزش انفرادی نیست. والنتینو روسی، خوب یا بد عملکردش فقط روی خود او تاثیر می گذارد. در فوتبال حتی اگر 2-3 نفر از 11 بازیکن نیز دچار مشکل شوند، کل تیم به مشکل می خورد.

لیست بازیکنان رم برای دیدار با لچه - غیبت دیاوارا، زانیولو، زاپاکوستا، پاستوره و میرانته

 

نظر شما