شناسهٔ خبر: 38408216 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان خوزستان خبر داد

خوزستان، کانون مهم ترانزیت کشور/ افزایش راندمان قطارها با بازسازی ۲۹۰ کیلومتر از محور ریلی درود-اندیمشک/ انعقاد تفاهم اولیه با سرمایه‌گذار محور ریلی اصفهان-اهواز

وزیر راه و شهرسازی، استان خوزستان را کانون مهم ترانزیت کشور خواند و از افزایش راندمان قطارها در محور ریلی درود-اندیمشک و انعقاد تفاهم اولیه با سرمایه‌گذار محور ریلی اصفهان-اهواز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی که روز شنبه، سوم اسفندماه، به‌منظور افتتاح پروژه‌های عمرانی به استان خوزستان سفر کرده است، در آیین افتتاح پل سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: با افتتاح این پل، این ناحیه از شهر اهواز از بن‌بست، خارج شده است و ان‌شاءالله به‌زودی، باند دوم مسیر را کار خواهیم کرد تا یک مسیر ایمن و با ظرفیت خوب در اختیار مردم شریف خوزستان، قرار گیرد.

او، افزود: امروز، موضوع مهم برای ما این است که پروژه‌هایی که تاثیر مستقیم و موثری بر کیفیت زندگی مردم و زندگی شهری دارد را با اولویت بیشتری دنبال کنیم و بتوانیم اثربخشی و استفاده بهینه از منابع دولت را به‌گونه‌ای انجام دهیم که حس تعلق و رضایت‌مندی را در مردم، ارتقاء دهد.

اسلامی، عنوان کرد: ما همواره به خوزستان، نگاه ویژه‌ای داشته‌ و داریم و این استان یک کانون ترانزیتی مهم است. از مدیران استان خواسته‌ام، اقدامات لآزم را برای بهبود کیفیت راه‌های استان، دنبال کنند.

او، با اشاره به انجام توافق با استاندار خوزستان برای احداث باند دوم، جاده اهواز به خرمشهر، خاطرنشان کرد: مطابق گزارش‌ها شرکت راه‌آهن، در محور ریلی درود به اندیمشک، یک بازسازی بزرگ در ۲۹۰ کیلومتر از مسیر بعد از گذشت یک‌دوره ۶۰ ساله، اتفاق افتاده و کیفیت و سرعت قطارها به‌میزان چشمگیری، افزایش یافته است. به طوری‌که سرعت قطارها اکنون به ۸۰ کیلومتر رسیده و از آن راندمان خسته‌کننده نجات پیدا کرده است.

وزیر راه و شهرسازی، ابراز امیدواری کرد: ساخت، راه‌آهن اصفهان به اهواز نیز به‌زودی آغاز شود و این محور ، می‌تواند یکی از جریان‌های اصلی برای توسعه باشد. در این خصوص، با سرمایه‌گذار، تفاهم اولیه، صورت گرفته است و ان‌شاءالله، این پروژه نیز تأثیرات خود را خواهد گذاشت.

او، با بیان این‌که در خوزستان، تجارب مختلفی در خصوص پروژه‌های مسکن داریم، افزود: تعداد زیادی واحد مسکن مهر در این استان داریم که بلاتکلیف مانده‌اند و همکاران ما باید از این تجربیات، استفاده كنند. امروز نیز، عملیات اجرایی هفت هزار و ۶۱۲ واحد مسکونی طرح اقدام ملی تولید مسکن را آغاز کردیم و امیدواریم بتوانیم در مناطق آسیب‌پذیر و دارای بافت فرسوده، نظیر منبع آب، کیفیت شهری را بهبود ببخشیم و با حمایتی که از بافت فرسوده توسط مقام معظم رهبری، انجام شده و ورود جدی شرکت بازآفرینی شهری ایران، بتوانیم با سرعت حرکت کنیم و گذشته را با اقداماتی که انجام می‌گیرد، جبران کنیم.

نظر شما