شناسهٔ خبر: 38408028 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

طرح جدید رژیم صهیونیستی برای جداسازی قدس از سایر مناطق فلسطین

یک مرکز مبارزه با شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در گزارش خود از پروژه جدید رژیم صهیونیستی علیه قدس پرده برداشت.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب،‌ دفتر ملی «دفاع از سرزمین و مبارزه با شهرک‌سازی‌» وابسته به سازمان آزادی‌بخش فلسطین در گزارش هفتگی خود که امروز (شنبه) منتشر شد، از طرحی صهیونیستی پرده برداشت که رژیم صهیونیستی قصد دارد آن را در فرودگاه «قلندیا» (شمال قدس اشغالی) به اجرا در آورد.

در این گزارش آمده است که وزارت اسکان رژیم صهیونیستی در حال آماده‌ سازی پروژه‌ای برای برپایی شهرکی جدید است که از فرودگاه قلندیا تا دیوار موسم به «الضم و التوسع» کشیده خواهد شد؛ این دیوار حد فاصل میان شهرک جدید و مناطق فلسطینی اطراف قدس خواهد بود و در صورت اجرایی شدن این طرح، مناطق فلسطینی یادشده به طور‌ کامل از قدس جدا خواهند شد.

بر اساس این گزارش،‌ این پروژه  مساحتی حدود ۱۲۰۰ دونم (واحد اندازه‌گیری) را در برمی‌گیرد و موارد زیر را شامل خواهد شد: ۱۲۰۰ واحد شهرک‌نشینی، چندین مرکز تجاری به مساحت ۳۰۰ هزار متر مربع افزون بر ۴۵۰۰۰ متر مربع دیگر که به مناطق عملیات، هتل، منابع آب و دیگر تاسیسات اختصاص داده شده است.

طبق این گزارش، مقامات صهیونیستی برای فراهم کردن زمینه اجرایی شدن بخشی از این پروژه، سال‌هاست که ۲۱ خانه متعلق به فلسطینیان را با علامت قرمز نشانه‌گذاری کرده‌اند تا در آینده آنها را ویران کنند. از سویی دیگر،  در صورت اجرایی شدن طرح، ملکیت این اراضی از مالکان فلسطینی آنها سلب خواهد شد.

در پایان این گزارش آمده است، طبق برنامه‌ توسعه‌ای پروژه یادشده در سال ۲۰۳۰، تعداد ۶۰۰۰ واحد شهرک‌نشینی به ۱۱۰۰۰ افزایش پیدا خواهد کرد تا بدین وسیله یک شهرک بزرگ صهیونیستی دیگر مانند شهرک‌های «معالیه ادومیم» (شرق قدس) و «کفار عتصیون» (جنوب قدس)  در سرزمین‌های اشغالی ایجاد شود.

در همین خصوص، وزارت خارجه اردن پیشتر، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که اقدام رژیم صهیونیستی در ساخت ۲۲۰۰ واحد مسکونی جدید در ارتفاعات «ابوغنیم» را محکوم می‌کند.

انتهای پیام/

 

نظر شما