شناسهٔ خبر: 38407678 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در بسته خبری کارگری روز شنبه ایلنا می‌خوانید؛

مستمری بازنشستگان و حقوق کارمندان به اندازه تورم افزایش یابد/ آغاز واریز سود سهام عدالت از امروز/ هفتمین مرگ در معدن آلبلاغ اسفراین/ کارگران، بازنشستگان و معلمان توان خرید مسکن ندارند/ سودآوری به قیمت جانِ کارگران

با نزدیک شدن به پایان سال بازنشستگان و کارگران با جدیت بیشتری بحث افزایش مستمری و حقوق را پیگیری می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، مطالبی درباره افزایش حقوق، سهام عدالت و یک حادثه کار منجر به فوت یک کارگر مهم‌ترین اخبار سرویس کارگری ایلنا بودند. امروز همچنین مطالبی درباره مسکن کارگران، حوادث کار در معادن، کارگران شهرداری مریوان و تقسیط بدهی واحدهای تولیدی منتشر شد.

 مستمری بازنشستگان و حقوق کارمندان به اندازه تورم افزایش یابد

کارمندان و بازنشستگان کشوری از نمایندگان مجلس درخواست کردند که با بلااثر کردنِ بند پ ماده ۲۸ قانون برنامه ششم توسعه، مستمری بازنشستگان را به اندازه نرخ تورم رسمی افزایش دهند.

 آغاز واریز سود سهام عدالت از امروز

رئیس سازمان خصوصی‌سازی از واریز سود سهام عدالت از ساعت ۸:۰۰ صبح امروز (شنبه، سوم اسفند) به حساب مشمولان خبر داد.

 هفتمین مرگ در معدن آلبلاغ اسفراین

یک کارگر معدن آلبلاغ اسفراین در خراسان شمالی دچار حادثه شد.

 کارگران، بازنشستگان و معلمان توان خرید مسکن ندارند

مهم‌ترین پیش‌‌شرط‌ها برای موفقیت طرح مسکن وزارت کار عبارت است از: جزئیات طرح تشریح و از سامانه‌ی ثبت نام رونمایی شود؛ شرایط تملیک و اقساط و سود وام‌های مسکن با شرایط مالی کارگران تنظیم شود؛ تعاونی‌های مسکن کارگری به شیوه‌ی دموکراتیک و از سمت بدنه بازسازی شده و این تعاونی‌ها در یک ساختار هرمی زیر نظر نمایندگان عالی کارگران، بازی گرفته شوند و در نهایت اینکه، «خانه‌دار کردن کارگران» از حالت یک شوی تبلیغاتی و رسانه‌ای خارج شده و واقعاً الزامات غیرقابل عدولِ ماده ۱۴۹ قانون کار اجرایی شود.

 سودآوری به قیمت جانِ کارگران

در مجموع ۲۴ کارگر از ابتدای پاییز جان خود را از دست داده‌اند؛ به راحتی درباره علل مرگ کارگران معدن، «بی‌احتیاطی» ذکر می‌شود، درحالیکه عدم رعایت دستورالعمل‌های ایمنی و بی‌مسئولیتی کارفرمایان مهم‌ترین دلیل آن است.

 کارگران شهرداری مریوان در انتظار عیدی و دستمزدهای معوق

کارگران شهرداری مریوان می‌گویند: همچنان چند ماه دستمزد، عیدی و مطالبات سال‌های پیش را طلبکاریم.

 تنفس ۶ ماهه و تقسیط ۵ ساله بدهی واحدهای تولیدی به سیستم بانکی

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: تصمیم تقسیط بدهی واحدهای تولیدی در راستای مصوبه هشتاد و پنجمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و با هدف حمایت مؤثر از واحدهای تولیدی و ارتقاء تولید و اشتغال گرفته شده است.

نظر شما