شناسهٔ خبر: 38407647 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خدمات درمانی توسط پروفسور اشتومر آلمانی برای ایثارگران

تهران - ایرنا - مدیرکل درمان و توان‌بخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت :‌ ۲۴ مورد خدمات درمانی توسط پروفسور اشتومر آلمانی برای جانبازان و ایثارگران انجام گرفت.

صاحب‌خبر -

امیر کریمی با اشاره به حضور پروفسور والتر اشتومر فوق تخصص مغز و اعصاب از کشور آلمان در کشورمان گفت: پروفسور اشتومر به همراه تیم پزشکی ایرانی با حضور در بیمارستان فوق تخصصی خاتم‌الانبیاء (ص) به ویزیت و درمان جانبازان و ایثارگران پرداختند.
وی افزود: در این دوره زمانی ۲۴ نفر از خانواده معظم شهدا و جانبازان معزز تحت ویزیت، مشاوره درمانی و عمل قرار گرفتند که ۵ مورد از این اقدامات مربوط به انجام اعمال جراحی بود.

انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بنیاد و پژوهشگاه علوم انسانی

مراسم تبادل تفاهم‌نامه همکاری مشترک مابین «معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران» و «پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی» بعدازظهر روز شنبه در سالن جلسات پژوهشگاه برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد در این مراسم با بیان این‌که این تفاهم‌نامه ارزشمند می‌تواند بخشی از بنیان نظری و پژوهشی فرایند تحقق ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را محقق کند، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران ورای همه ابعاد و ساختار سازمانی و خدمات خود، روحی لطیف، زنده، جاری، پاینده و پویا در بستر شکل‌گیری دارد که بی‌شک نشان از اوج شکوفایی، بینش و آینده‌نگری حضرت امام خمینی (ره) است.
وی افزود: مجموعه‌ای از ساختارها که دارای مؤلفه‌های کاربردی از دانش است در برهه‌های زمانی خاص قابلیت عرضه، تبلور و مدیریت پیدا می‌کند و در حال حاضر نیازمند سازوکارهایی هستیم که از مجموع آن‌ها بتوانیم مؤلفه‌هایی را به‌عنوان فرمول‌های علمی نه در حد اطلاع از گذشته بلکه برای کشف مبانی برای تولید آینده و مواجهه با آن استخراج‌ کنیم.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد تاکید کرد: نیازمند اقدامات فوری پژوهشی و تحقیقی همه‌جانبه در این حوزه هستیم، روش‌های مختلفی در مکتوبات حوزه ایثار و شهادت آزموده شده و امروز باید از جمع‌آوری اطلاعات و آثار فراتر رفته و مجموعه داشته‌های خود را به‌صورت نظام‌مند به‌گونه‌ای فراوری کنیم که خروجی آن تبدیل به فرمول‌های پیش‌بینی پذیر برای تولید آینده شود.

دیدار حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با خانواده شهید آیت‌الله محلاتی

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران  در سالگرد شهادت آیت الله شهید فضل الله مهدی زاده محلاتی با خانواده ایشان دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی در دیدار با خانواده شهید آیت الله محلاتی با اشاره به سوابق مبارزاتی این شهید گفت: شهید محلاتی از پیشگامان مبارزه با رژیم ستم‌شاهی بود و بارها به دست این رژیم دستگیر شد و تحت شدیدترین شکنجه‌ها قرار گرفت ولی با ایمان و اعتقاد مثال‌زدنی راه خود را ادامه داد.
نماینده ولی فقیه در بنیاد در مورد اقدامات شهید محلاتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: شهید محلاتی از روحانیون شجاعی بود که به همراه علما و روحانیون تهران نقش پر رنگی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت. این شهید عزیز پیش از انقلاب در جمع آوری امضای روحانیون تهران در حمایت از حضرت امام(ره) فعالیت بارز و تأثیرگذاری داشت و در تشکیل جامعه روحانیون مبارز تهران جزو چند نفر اولیه و هسته مرکزی این تشکل بود و فعالیت زیادی برای تشکیل و فعال شدن این گروه انجام داد.

نظر شما