شناسهٔ خبر: 38406646 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معوقات داروخانه‌های استان مرکزی تا پایان سال ۹۷ پرداخت شد

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه از سال ۹۷ بدهی به بخش خصوصی و دانشگاهی حدود ۱۸ میلیارد تومان بوده که تمامی آن‌ها به‌روز شده است، گفت: معوقات داروخانه‌ها تا سال ۹۸ پرداخت و معوقات بیمارستان دانشگاهی سال ۹۷ هم تصفیه شده است.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و داروخانه‌ها مشکلاتی اعم از پرداخت حقوق به پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان و تامین داروی مورد نیاز بیماران در داروخانه‌ها را به همراه دارد.

به طوری که ممکن است بی‌توجهی بیمه‌ها به پرداخت بدهی خود به مراکز درمانی منجربه مشکل تامین دارو به ویژه برای بیماران خاص شود.

بی‌توجهی به پرداخت بدهی‌ها ممکن است مشکلات بسیاری را به وجود آورد که مهم‌ترین آن بحث ارائه خدمت درمانی به بیماران دارنده دفترچه تامین اجتماعی در مراکز درمانی تحت نظر وزارت بهداشت است.

به گفته مسئولان صندوق‌های بیمه‌ای، نبود منابع لازم یکی از مهم‌ترین موارد در تاخیر در پرداخت بدهی‌ها به مراکز درمانی است.

این درحالی است که برخی بر این باور هستند که بی توجهی به پرداخت بدهی‌ها از سوی تامین اجتماعی تنها قشر عظیمی از کارگران و بازنشستگان را در روند درمانی خود دچار مشکل می کند که به طورحتم ارائه خدمات درمانی به صورت آزاد ظلم بزرگی درحق کارگران است.

تمامی بدهی تامین اجتماعی به بخش خصوصی و دانشگاهی به روز شده است

ثریا پازوکی، مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی، با اشاره به میزان بدهی تامین اجتماعی به طرف‌های قرارداد گفت: مدیریت درمان تامین اجتماعی درحال به روز کردن تمامی بدهی‌‌‎ به طرف‌های قرارداد است، از سال 97 بدهی به بخش خصوصی و دانشگاهی حدود 18 میلیارد تومان بوده که تمامی آنها به روز شده است.

وی افزود: معوقات داروخانه‌ها تا سال 98 پرداخت شده و معوقات بیمارستان دانشگاهی سال 97 به طور کامل تصفیه شده و سه ماه هم پیش‌پرداخت به آنها پرداخت شده است. 8 مرکز درمانگاهی در شهرستان‌ها داریم و در درمانگاه‌های عمومی متخصصی وجود ندارد.

پازوکی بیان کرد: در بیمارستان‌های اراک، شازند و ساوه تعداد کمی متخصصان رشته‌های مختلف وجود دارد اما همکاری لازم را دارند، بعضی از پزشک‌ها قراردادی و بعضی دیگر استخدامی هستند.

اورژانس بیمارستان شازند توسعه یافت

وی ادامه داد: در سال 98 پروژه‌های استاندارد‌سازی، توسعه اورژانس بیمارستان شازند و استاندارد‌سازی و افزایش تخت  CCU-ICU بیمارستان شهید چمران ساوه به پایان رسید و در 19 بهمن‌ماه افتتاح و بهره‌برداری شدند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی با اشاره به اینکه اورژانس جدید بیمارستان شازند با هزینه‌ای بالغ بر23 میلیارد ریال به پایان رسید گفت: در این پروژه 760 متر مربع بازسازی، بهسازی و استاندارد‌سازی انجام شده و 250 متر مربع به فضای فیزیکی قبلی اورژانس بیمارستان شازند اضافه شده است.

پازوکی اضافه کرد: در بیمارستان شهید چمران ساوه نیز استانداردسازی CCU-   ICU   با هزینه 27 میلیارد ریال انجام شد و تعداد 4 تخت به تخت‌های ویژه استان اضافه شد. مدیریت درمان تامین اجتماعی استان مرکزی در دو بخش درمان مستقیم و غیر‌مستقیم به بیمه‌شدگان ارائه خدمت دارد.

مدیر مدیریت درمان تامین اجتماعی استان مرکزی افزود: در بخش درمان مستقیم خدمات درمانی به صورت رایگان در سه بیمارستان امام خمینی (ره) اراک، شهید چمران ساوه و شازند، پلی کلینیک تخصصی شبانه‌روزی ابن سینا‌، 3 درمانگاه تخصصی و  4 درمانگاه عمومی دراختیار بیمه‌شدگان قرار می‌گیرد.

پازوکی تصریح کرد: در بخش درمان غیرمستقیم با بیش از 900 مرکز جهت بهره‌مندی بیمه‌شدگان از خدمات درمانی متنوع و تخصصی مراکز غیر‌مِلکی قرار‌داد منقعد شده که شامل بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، مطب‌های پزشکان و سایر مراکز تشخیصی و درمانی استان است.

انتهای پیام/712/ س

نظر شما