شناسهٔ خبر: 38406212 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

بسته فرهنگی میزان؛

اظهارنظر کارگردان فیلم ترسناک «شین» درباره شهاب حسینی/ تاریخ دفاع مقدس سرشار از سوژه‌های ناب سینمایی است

خبرگزاری میزان- سومین روز از اسفند ماه ۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهارات کارگردان فیلم «آن شب» در مورد حضورش در ایران و نظرش در مورد شهاب حسینی اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، سومین روز از اسفند ماه ۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهارات کارگردان فیلم «آن شب» در مورد حضورش در ایران و نظرش در مورد شهاب حسینی اشاره کرد.

خودم را فیلمساز ایرانی می‌دانم نه هالیوودی/ تاریخ دفاع مقدس سرشار از سوژه‌های ناب سینمایی است


«شهاب حسینی» بازیگر بزرگی است/خودم را فیلمساز ایرانی می‌دانم نه هالیوودی

 کارگردان جوان سینما گفت: شهاب حسینی بازیگر بسیار توانمندی است، شاید بهترین گزینه برای ایفای نقش در فیلم آن شب شهاب حسینی بود، به نظر من تلاش وی در این فیلم به خوبی در اکران عمومی دیده می شود. در کل خوشحالم که به ایران آمده و فیلمم را در اینجا اکران کردم زیرا خودم را فیلمساز ایرانی می دانم و نه هالیوودی.

کوروش آهاری کارگردان فیلم سینمایی «آن شب» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، پیرامون تجربه حضور در سینمای ایران گفت: این حضور و تجربه برای من بسیار ارزشمند بود زیرا همیشه دوست داشتم فیلمم را در کشور خودم ببینم، وقتی فیلمت را با هم زبان‌های خودت تماشا می‌کنی لذتش چندین برابر است. 

وی درباره حضور فیلم خود در جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: شخصا تجربیات زیادی از جشنواره فیلم فجر به دست آوردم، اینکه در یک زمان خاص تعداد زیادی سینما فیلمم را برای اهالی رسانه و مخاطب عموم اکران کردند برای من جذاب بود، اتفاقی که شاید در این ابعاد در هیچ چای دنیا اتفاق نمی افتد.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

https://www.mizanonline.com/files/fa/news/1398/11/15/2464102_988.jpg

کارگردان فیلم سینمایی «آن شب» در همین راستا اذعان کرد: برگزاری نشست های خبری فیلم‌ها برای من خیلی جالب بود، زیرا این نشست ها به یک جنگ تمام عیار تبدیل می شد، من پیشتر خارج از کشور نشست خبری رفته بودم اما این شور و هیجان در یک نشست خبری را تاکنون تجربه نکرده بودم. 

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

تاریخ دفاع مقدس سرشار از سوژه‌های ناب سینمایی است/ «آبادان یازده ۶۰» اثری درباره مقاومت است/////////////شنبه

تاریخ دفاع مقدس سرشار از سوژه‌های ناب سینمایی است/ «آبادان یازده ۶۰» اثری درباره مقاومت است

کارگردان جوان سینما گفت: از نظر من زمان آن رسیده تا کارگردانان ما با دقت بیشتری به تاریخ دفاع مقدس نگاه کنند و این سوژه ها را برای ساخت پییشنهاد بدهند. مسئولین فرهنگی و تهیه کنندگان فکرشان درگیر مسائل دیگری است و به نظرم ما باید به عنوان فیلمساز ساخت چنین آثاری را پیشنهاد دهیم.

مهرداد خوشبخت کارگردان فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰» در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، پیرامون ساخت این فیلم سینمایی گفت: ما در آبادان یازده ۶۰ اتفاقات و لحظات واقعی و مستند را گلچین کردیم، زیرا نمی‌توانستیم همه مستندات را وارد اثر کنیم، این اتفاق هم به دلیل این بود که ما با اثری سینمایی روبرو بودیم که باید ماهیت دراماتیک خود را حفظ می‌کرد.

وی در همین راستا ادامه داد: در این گلچین کردن وقایع باید مراقب می‌بودیم که حس و حال و لحن اثر حفظ شود، از سویی ما باید در آبادان یازده ۶۰ کاراکتر‌هایی دقیق می‌نوشتیم و نگارش همین کاراکتر‌های دقیق در پیشبرد متن باعث می‌شد تا کمی تخیل وارد فیلمنامه کنیم.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

کارگردان فیلم سینمایی «آبادان یازده ۶۰» درباره عدم نامگذاری کاراکتر‌ها براساس واقعیت افزود: معمولا این اتفاق نمی‌افتد، زیرا فیلم ما برداشت از واقعیت بود، در ابتدای فیلم هم آمده است که فیلم با نگاهی به اتفاقات رادیو نفت آبادان است، اگر قرار بر ساخت اثر بیوگرافیک باشد باید اسامی واقعی باشند، اما ما با برداشتی آزاد از اتفاق رادیو یازده ۶۰ روبرو بودیم.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

کتاب «همافر» بیانگر تحولات عرصه ارتش برای رسیدن به انقلاب اسلامی ایران/ قصد داشتم شاه را ترور کنمخواندن کتاب «همافر» به جوانان کمک می‌کند قدر نعمت‌های امروز کشور را بدانند
 
یک نویسنده کتاب گفت: خواندن کتاب «همافر» بیان کننده بخش‌هایی از تاریخ کشور است که عمدتا به آن پرداخته نشده و در بی خبری باقی مانده لذا جوانان می‌توانند با مطالعه کتاب‌هایی پیرامون انقلاب اسلامی ایران با رویداد‌های زمان گذشته آشنا شوند و قدر نعمت‌هایی را که امروز در آن قرار دارند بدانند.

مهدی نوروزی نویسنده کتاب «دو قدم مانده به صبح» در گفت‌‌وگو با خبرنگار  گروه فرهنگی  خبرگزاری میزان پیرامون مضمون کتاب «همافر» گفت: کتاب «همافر» بخشی از خاطرات من از دوران نوجوانی و ورودم به نیروی هوایی و به دنبال آن مبارزه با رژیم پهلوی است.
وی به بخش اول کتاب «همافر» اشاره و ابراز کرد: کتاب «همافر» فقط بخش کوچکی از فعالیت‌های انقلابی من است که ابتدای آن به سال ۴۷ باز می‌گردد زمانی که وارد دانشکده همافران شدم، در آنجا پس از پشت سر گذاشتن امتحانی خاص به همراه ۱۷ نفر دیگر برای گذراندن دوره‌های خاص به انگلیس اعزام شدیم این رویداد سبب شد تا بدانم کشوری که در آن زندگی می‌کنم تا چه میزان دچار عقب ماندگی است در حالی که رژیم پهلوی این باور غلط را به مردم القا می‌کرد که در حال رشد و ترقی هستیم. این امر شروعی برای اندیشیدن به رقم زدن تحولی بزرگ در جامعه ایرانی و اسلامی برای من بود. 
  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار ادبیات اینجا کلیک کنید
نوروزی به بخش دیگری از کتاب «همافر» اشاره و بیان کرد: هنگامی که به ایران بازگشتم به تهران و سپس به ایستگاه رادار جزیره کیش منتقل شدم در آنجا شاهد به کارگرفتن کارگران هم وطنم به بدترین شیوه بودم، آنان برای خانواده پهلوی کاخ می‌ساختند، اما شرایط کاری بسیار بدی داشتند، برخی از آنان در همین حین دچار صدماتی می‌شدند .

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید
 
https://www.mizanonline.com/files/fa/news/1398/12/3/2490459_186.jpg
روند شکست و پیروزی «هدایت هاشمی» در سینما و تلویزیون

هدایت هاشمی بازیگر مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون سال ۹۸ را با بازی در آثار متنوعی در سینما و تلویزیون پشت سر گذاشت، وی البته در تئاتر و تلویزیون بسیار موفق بود، اما نتوانست سال خوبی را در سینما پشت سر بگذارد.

هدایت هاشمی بازیگر مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون سال ۹۸ را با بازی در آثار متنوعی در سینما و تلویزیون پشت سر گذاشت، وی البته در تئاتر و تلویزیون بسیار موفق بود، اما نتوانست سال خوبی را در سینما پشت سر بگذارد.

«هدایت هاشمی» بازیگر پرکار سینما، تئاتر و تلویزیون این روز‌ها اتفاقات خوبی را در سینمای ایران تجربه می‌کند. وی که بیشتر شهرت خود را به بازی در سریال «پایتخت» مدیون است امسال فیلم سینمایی «به دنیا آمدن» را روی پرده داشت. 

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

فیلم سینمایی «به دنیا آمدن» چهارمین ساخته محسن عبدالوهاب قعرنشین بلامنازع جدول فروش سینمای ایران در سال جاری است، این فیلم با فروشی معادل ۱۲۹,۲۱۸,۰۰۰ تومان به عنوان کم فروش ترین فیلم سال جاری شناخته می شود. 

«به دنیا آمدن» فیلمی اجتماعی و از نوع فیلم‌هایی است که زندگی آدم‌های دور ونزدیک‌مان را به تصویر می‌کشد. محسن عبدالوهاب پیش از این فیلم «لطفا مزاحم نشوید» را به صورت مستقل و دو فیلم «گیلانه» و «خون بازی» را با همکاری مشترک ساخته است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید
 
 
صدای نویسندگان شهرستانی به جایی نمی‌رسد/ شیوع کتاب سازی برای برخی ناشران معضلی مهم است
 
مدرس نویسندگی گفت: شیوع کتاب سازی برای برخی ناشران و نویسنده نما‌ها معضلی مهم است که علاوه بر دامن زدن به تولید کتاب‌های بی محتوا به رزمه سازی برای ناشران ختم می‌شود و به یک عادت نادرست تبدیل شده همین عدم نظارت‌ها آسیب‌های جبران ناپذیری را برای حوزه نشر به دنبال داشته است.

مریم بصیری مدرس نویسندگی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان پیرامون عمده صدماتی که متوجه نویسندگان شهرستانی است گفت: نویسندگان شهرستانی بیش از همه آسیب می‌بینند و صدایشان به جایی نمی‌رسد، آنان عموما کم رنگتر از بقیه نویسندگان دیده می‌شوند در حالی که قلم‌ها و استعداد‌های بسیار خوبی دارند.

وی در همین راستا ادامه داد: نویسندگان شهرستانی اگر معرفی شوند در رده بهترین نویسندگان کشور و یا حتی در جهان ادبیات فارسی شناخته خواهند شد. متاسفانه اسیر شدن نویسندگان شهرستانی در تار آسیب‌های بخش تولید کتاب، نگران کننده است، لذا آنان بیش از نویسندگان پایتخت نشین به حاشیه رانده می‌شوند.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مطالعه آخرین کتاب منتشر شده  اینجا کلیک کنید

بصیری به مشکلات برخی ناشران خصوصا نویسندگان شهرستانی اشاره کرد و افزود: مشکلات و آسیب‌های موجود بر سرراه نویسندگان نوقلم در شهرستان‌ها بسیار است، برخی ناشران، کار‌های ارزشمند و قوی نویسندگان شهرستانی را می‌گیرند و با آنها قرار داد‌های با قیمت‌های ناچیزی می‌بندد، حتی در برخی مواقع به قرارداد‌ ها عمل نمی‌کنند و حق الزحمه این نویسندگان را کامل و در زمان کوتاهی پرداخت نمی‌کنند، در موارد نیز دیده شده که کتاب به چاپ چندم هم می‌رسد، ولی نویسنده حقوق مناسبی دریافت نمی‌کند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

انتهای پیام /

نظر شما