شناسهٔ خبر: 38405918 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون اول رییس‌جمهوری:

نخبگان علمی بزرگترین سرمایه کشور هستند

معاون اول رییس‌جمهوری گفت: بزرگترین سرمایه ملی که امروز در اختیار ایران است همین جوانان و نخبگان علمی‌ هستند که می‌توانند آینده کشور را رقم بزنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی برنا، «اسحاق جهانگیری» عصر شنبه در بیست و هشتمین مراسم تجلیل از دانشجویان برگزیده گفت: گذشته از تحریم جدید FATF و لیست سیاهی که متاسفانه مجددا ناجوانمردانه ایران در آن قرار داده شد و همچنین از شرایط اقتصادی و سیاسی کشور که بخواهم بپردازم ، کرونا همه موضوعات مهمی است که الان جای آن نیست. 

ویگفت: نیروی انسانی پیش‌نیاز توسعه همه جانبه و توسعه علمی کشور است کسی در آن تردید ندارد. توسعه علمی پایه و جایگاه آن دانشگاه‌های کشور هستند در این هم تردید وجود ندارد. این که طی سال‌های اخیر دانشگاههای ما در توسعه علمی کشور کار بزرگی انجام دادند و جایگاه مطلبوبی بدست آوردند این هم از آمارهای بین المللی است. 

معاون اول رییس جمهوری گفت: در آمارهای بین المللی که منتشر می شود ایران در بین ۵۷ کشور اسلامی و منطقه رتبه اول را دارد که جایگاه بسیار خوبی است و به اعضای علمی و روسای دانشگاه ها و وزیران که این بار را به خوبی بر دوش کشیدند، صمیمانه تبریک می گویم.

وی یادآور شد: ایران تا الان بیش از اینکه به نیروهای انسانی و جایگاهی که از نظر ظرفیت علمی پیدا کرده شناخته شود، به عنوان کشوری که منابع طبیعی، نفت و گاز دارد معروف شده است. در کنار فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی که ایران دارد شاید سرآمد و بزرگترین سرمایه ملی که امروز در اختیار ایران است همین جوانانی هستند که نخبگان علمی‌اند که می توانند آینده کشور را رقم بزنند.

 

نظر شما