شناسهٔ خبر: 38405847 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تقدیر از بانوی دوومیدانی در نشست هیات اجرایی کمیته المپیک

تهران- ایرنا- پنجاه‌وششمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با حضور روسای فدراسیون‌های چوگان و زورخانه‌ای و تقدیر از «فرزانه فصیحی» رکوردار دوومیدانی سرعت ایران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

این نشست، امروز (شنبه) با حضور تمامی اعضا در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد.

در ابتدای این نشست که با حضور «ابراهیم نوزایی» رییس فدراسیون چوگان  برگزار شد، گزارش کاملی در خصوص فعالیت‌های انجام شده و عملکرد فدراسیون در سال ۹۸ و پیشنهاداتی در خصوص برنامه‌های پیش رو ارائه شد که در ادامه رئیس فدراسیون چوگان خواستار حمایت بیشتر هیات اجرایی از این رشته شد.

در ادامه «مجتبی جوهری» رییس فدراسیون زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی نیز در نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک حاضر شد و ضمن تشکر از نگاه حمایتی و توسعه‌ای کمیته ملی الپیک از این رشته در خصوص عملکرد این فدراسیون در سال جاری و برنامه‌های سال آتی گزارشی ارائه کرد.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی جهت توسعه این رشته در کشور از کمیته ملی المپیک درخواست کرد تا حمایت بیشتری از سوی کمیته ملی المپیک برای اجرای برنامه های پیش رو به خصوص برنامه های آموزشی صورت گیرد.

در ادامه نشست امروز هیات اجرایی کمیته ملی المپیک، اعضا از فرزانه فصیحی دونده خوب کشورمان تقدیر کردند.

در ابتدای این مراسم تقدیر، «مجید کیهانی» رییس سابق فدراسیون دوومیدانی و عضو هیات اجرایی ضمن تشکر از نگاه ویژه هیات اجرایی به قهرمانان، افزود: فصیحی ورزشکار پر تلاش و مستعدی است و برای بدست آوردن این رکورد تلاش زیادی کرده و امیدواریم با پتانسیلی که دارد موفق به کسب سهمیه المپیک شود.

وی ادامه داد: با تقدیر از تلاش‌های فصیحی و خسته نباشید به این ورزشکار، از وی می‌خواهم به تلاش های خود ادامه دهد تا شاهد موفقیت‌های بیشترش  در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ باشیم.

در ادامه مراسم، «طاهره طاهریان» نایب رییس زنان کمیته با تشکر از رکورد شکنی اخیر فصیحی، اظهار داشت: از سال ۱۳۶۵ که وارد حوزه ورزش شدم تصور نمی‌کردم روزی ورزش زنان به خصوص در رشته دوومیدانی بتوانند با توجه به پوشش اسلامی به این مرحله برسند. رقابت در این رشته با پوششی مضاعف در حالی که سایر رقبا با حداقل پوشش حضور دارند کار سختی است، فصیحی با کسب این موفقیت به دنیا این پیام را مخابره کرد که حجاب مانعی برای کسب موفقیت و قهرمانی نیست.

در ادامه، سیدرضا صالحی‌امیری رییس کمیته ملی المپیک نیز زنان ورزشکار کشورمان را با انگیزه، امیدوار و پر تلاش توصیف کرد و افزود: رسیدن به قله‌های موفقیت و قهرمانی با حفظ ارزش‌های اخلاقی کار ساده ای نیست ولی زنان ورزشکار ما به دنیا ثابت کردند که می توانند فعل خواستن را صرف کنند.

نظر شما