شناسهٔ خبر: 38405590 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برای پیشگیری از شیوع کرونا؛

دانشجویان مشکوک به کرونا پیش از ورود به خوابگاه معاینه می‌شوند

تهران - ایرنا - معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: دانشجویانی که به شهرستان هایی که به ویروس کرونا مشکوک هستند مثل قم سفر می کنند پیش از ورود به خوابگاه معاینه و سپس اجازه ورود به خوابگاه را دارند.

صاحب‌خبر -

براساس اعلام کانال تلگرام دانشگاه صنعتی خواجه نصیر، روز گذشته یکی از دانشجویان در خوابگاه پسرانه دانش مشکوک به ویروس کرونا بوده که با آمبولانس به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شده است.

عبدالمجید خوشنود روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا در این خصوص اظهار داشت: آزمایش کرونا این دانشجو مقطع کارشناسی منفی بوده است.

وی ادامه داد: در دانشگاه برای مقابله با بیماری کرونا کمیته بحران و در زیر گروه آن کارگروه ویژه مراقبت های بهداشتی تشکیل داده است و پزشکی در خوابگاه برای معاینه دانشجویان مستقر شده تا چکاپ موقت یا اولیه از دانشجویان خوابگاه انجام شود.

معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تصریح کرد: در سایر خوابگاه های دانشگاه نیز اقدامات نظافتی و پیشگیرانه انجام شده است اما به دلیل اینکه در خوابگاه پسرانه دانش ۷۰۰ دانشجو ساکن هستند نظارت‌ها بیشتر است و امروز تیمی از وزارت بهداشت در خوابگاه آموزش های لازم را انجام داد.

وی در ادامه عنوان کرد: در سایر خوابگاه ها نیز دانشجویانی که علایم خاصی دارند در اسرع وقت به مراکز بهداشتی دانشگاه مراجعه می کنند همچنین در سه روز گذشته موارد مختلفی داشته ایم که به مراکز درمانی مراجعه کرده اند و مشکل خاصی وجود نداشته است.

خوشنود اظهار داشت: برای جلوگیری از شیوع این بیماری ویروسی در دانشگاه برنامه های عمومی، همایش های روز مهندس و تمامی اردوها تا آخر سال متوقف شد. همچنین فعالیت عمومی دو سالن ورزشی نیز کنسل و تنها برنامه های ورزشی قرمانی ادامه پیدا می کند.

توزیع قاشق و چنگال یک بار مصرف در رستوران‌های دانشگاه

وی با اشاره به اقداما پیشگیرانه در دانشگاه توضیح داد: ژل های آنتی باکتریال، ضد عفونی کننده های الکلی و تعداد محدودی ماسک در اختیار افرادی که مشکوک به بیماری هستند و علائمی مثل سرفه و عطسه دارند، توزیع شده است همچنین تاکید شده هر فردی که سرماخوردگی دارد از طرف مراکز درمانی معاینه انجام شود.  

معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر تصریح کرد: قرص های تقویتی ویتامین سی نیز به تعداد محدود در اختیار برخی خوابگاه ها قرار داده‌شده است و تا چند روز آینده در رستوران های دانشگاه قاشق و چنگال به صورت یکبار مصرف توزیع و استفاده می شود.

خوشنود ادامه داد: از یک ماه پیش در کانال های تلگرامی موضوع کرونا به دانشجویان و کارمندان اطلاع رسانی شده و تمامی دانشجویان اطلاعات لازم را دارند.

وی اظهار داشت: ابلاغیه ای برای تعطیلی دانشگاه از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال نشده اما تمامی کلاس های ورزشی دانشگاه تا پایان سال تعطیل است.

به گزارش ایرنا، هفت هزار دانشجو در سه پردیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی حضور دارد و دو هزار دانشجو در ۱۰خوابگاه ساکن هستند.

نظر شما