شناسهٔ خبر: 38405521 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نمایش مستند «ملاقات در سرزمین گمشده»

مستند « ملاقات در سرزمین گمشده » که به موضوع فلسطین بین سال های 1928 و 1952 می پردازد، از آنتن شبکه هیسپان تی وی پخش می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، مستند « ملاقات در سرزمین گمشده » زندگی فلسطینی ها را قبل و تا حدودی بعد از اشغال اسرائیل توصیف می کند: شهری زنده با مناظر بدیع و باغ هایی سرسبز و مردمانی که علی رغم تفاوت های دینی بسیار در صلح و آرامش به سر می بردند.  در این مستند همچنین به نزاع اعراب و یهودیان اشاره می شود، زمانی که اعراب فلسطین متوجه نقشه شوم آنها برای تصرف اراضی شان می شود. دکتر بوران، علت اصلی این نزاع ها را در صهیونیسم و وعده ای می داند که بریتانیا به یهودیان مبنی بر تشکیل سرزمینی برای آنها داده است. 

فرزندان و دوستان دکتر بوران که ایام کهنسالی خود را سپری می کنند خاطرات کودکی و جوانی خود را در جافا به خوبی به خاطر دارند. شهری زیبا و مردمانی مهربان و شور و نشاطی دلگشا در منطقه جملاتی است که همگی در مورد آن متفق القولند. آنها همچنین فرآیند اشغال و تصرف خانه ها و اراضی اعراب  را به خوبی به یاد دارند و به عملیات تخریب سیستماتیک خانه ها و اراضی اعراب توسط یهودیان اشاره می کنند. تصور وضعیت فعلی فلسطین برای این شاهدان عینی که زمانی روی خوش زندگی در آنجا را دیده بودند بسیار غم انگیز است.

مستند « ملاقات در سرزمین گمشده » محصول شبکه پرس تی وی است که برای مخاطبان اسپانیایی هیسپان تی وی زبانگردانی شده و پنجشنبه ساعت 07:30، 14:30، 20:30 از این شبکه پخش خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما