شناسهٔ خبر: 38405433 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تنها موردی که می‌تواند شانس ایران را برای میزبانی جام ملت‌های فوتسال کم کند

مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز زمان و مکان دقیق برگزاری مسابقات جام ملت‌ها را اعلام نکرده و این وسط تنها یک مورد می‌تواند شانس ایران را برای میزبانی این رقابت ها کم کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از آن که کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) تصمیم گرفت بازی‌های جام ملت های آسیا را به خاطر ویروس کرونا به تعویق بیاندازد، شنیده ها حاکی از آن است که به خاطر همین موضوع مسئولان AFC می خواهند میزبانی را از کشور ترکمنستان گرفته و به کشور دیگری بسپارند. یکی از کشور‌هایی که پیشنهاد میزبانی مسابقات جام ملت‌های آسیا را به AFC داده،  ایران است.

بیشتر بخوانید: ناظم‌الشریعه: مردم باید با بینش کافی به نامزد‌های انتخابات مجلس رای بدهند

مسئولان کمیته فوتسال روز سه شنبه هفته گذشته نامه‌ای را تنظیم کرده و به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کردند. همچنین قرار شد این کنفدراسیون تا چند روز آینده جواب نامه ایران را مبنی بر میزبانی مسابقات بدهد. تنها چیزی که در این وسط می‌تواند شانس ما را برای میزبانی مسابقات جام ملت‌های آسیا کم کند، شیوع ویروس کرونا در کشورمان است. ویروس کرونا از ۳ روز پیش وارد ایران شده، به طوری که این ویروس تا الان بیشتر در قم، گیلان و برخی از نقاط استان تهران دیده شده است.

جالب است زمانی که مسئولان کمیته فوتسال کشورمان نامه میزبانی را به AFC ارسال کردند، هنوز خبری از شیوع ویروس کرونا در ایران نبوده و این ویروس زمانی در کشور ما خبرساز شد که مسئولان کمیته فوتسال نامه را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرده بودند. اگر مبنای AFC فقط شیوع ویروس کرونا باشد، می‌توان گفت که این شانس از ایران تا حدود بسیار زیادی گرفته خواهد شد و ممکن است پرونده میزبانی ما از رقابت های جام ملت های آسیا بسته شود.

از طرفی اگر قرار باشد کنفدراسیون فوتبال آسیا از شیوع کرونا در ایران چشم پوشی کرده و میزبانی را به کشور ما دهد، ایران زیاد از لحاظ برگزاری مسابقات مشکلی نخواهد داشت و سالن‌های فوتسال ما به نسبت دیگر کشور‌های آسیایی از کیفیت بهتری برخودار است. از جمله این سالن‌ها می‌توان به سالن پیروزی اصفهان، سالن شهید پور شریفی تبریز، سالن شهید بهشتی مشهد، سالن غدیر سمنان، سالن شهید حیدریان قم، مجموعه ورزشی آزادی تهران نیز اشاره کرد. همچنین تماشاگرانی که برای رقابت‌های جام ملت ها به سالن مسابقات می‌آیند، همین حضور مردم می‌تواند برای کنفدراسیون فوتبال آسیا یک امتیاز مثبتی به شمار آید.

در هر صورت باید تا چند روز آینده منظر ماند و دید که در نهایت مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا چه تصمیمی را برای میزبانی مسابقات جام ملت‌ها خواهند گرفت و اینکه آیا این سازمان با میزبانی ایران موافقت خواهد کرد و یا همچنان میزبان برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا در هاله‌ای از ابهام باقی می‌ماند.

بیشتر بخوانید: نقش مهم تاج در گرفتن میزبانی ایران در جام ملت‌های فوتسال

انتهای پیام/

نظر شما