شناسهٔ خبر: 38405233 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل پدافند غیرعامل کرمانشاه:

مردم به شایعات فضای مجازی در خصوص "کرونا" توجه نکنند

فاطمه کمانی

مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمانشاه از مردم خواست از توجه به شایعات فضای مجازی در خصوص بیماری کرونا خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

غلامرضا مرتضوی در جلسه امروز (سوم اسفند) شورای پدافند غیر عامل استان  با بیان اینکه تاکنون مشکلی از نظر شیوع ویروس کرونا در استان کرمانشاه وجود نداشته، اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که در سطح کشور ایجاد شده، اکنون در مرحله مقابله با این ویروس هستیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمانشاه یادآور شد: تنها کاری که اکنون باید انجام بدهیم پیشگیری، مراقبت، آگاهی‌بخشی به مردم و جلوگیری از ایجاد اضطراب است.

مرتضوی با بیان اینکه اطلاع رسانی در این خصوص باید صرفا از طرف مسئولین مربوطه در حوزه بهداشت و درمان انجام شود، یادآور شد: باید از بیان کلماتی که در مردم ایجاد اضطراب و نگرانی می‌کند، پرهیز شود.

وی درباره اقداماتی که در استان انجام شده نیز عنوان کرد: تیم های غربالگری دانشگاه علوم پزشکی در مرزهای استان مستقر هستند و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

به گفته مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمانشاه، با توجه به هماهنگی‌هایی که با حج و زیارت استان صورت گرفته قرار است تا اطلاع ثانوی از اعزام کاروان‌های زیارتی به استان قم نیز خودداری شود.

مرتضی خواستار تامین ماسک، ژل شستشو و الکل مورد نیاز استان برای جلوگیری از نگران شدن مردم شد.

مرتضوی از مردم هم خواست اخبار و اطلاعات مربوط به کرونا را صرفا از منابع موثق دنبال کرده و از توجه به شایعات خصوصا در فضای مجازی خودداری کنند.

فاطمه رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی و استان کرمانشاه نیز مددجویان بهزیستی را بیشترین گروه در معرض خطر این بیماری دانست و عنوان کرد: بیشتر افرادی که ما با آنها سر کار داریم سالمند، معلول و یا کودک هستند که سیستم ایمنی ضعیفی دارند.

وی با اشاره به تشدید تدابیر بهداشتی در مراکز نگهداری از مددجویان بهزیستی، خاطرنشان کرد: قرار است تردد غیرضروری به این مراکز و خصوصا ملاقات ها محدود شود.

وی مهدکودک‌ها را نیز از مراکز پر خطر برشمرد که نیازمند تشدید اقدامات بهداشتی هستند.

رضوان مدنی با اشاره به دستورالعملی که برای جمع‌آوری معتادان متجاهر اعلام شده نیز گفت: تقاضا داریم به جهت جلوگیری از شیوع کرونا، این اقدام به تعویق بیفتد تا ورودی جدید به مراکز بهزیستی کمتر باشد.

مجید یزدان پناه مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز خواستار تهیه اسپری ضدعفونی کننده برای کلاس‌های درس مدارس استان شد.

وی با بیان اینکه نمی‌توان همه دانش‌آموزان را مجبور کرد که مدام شست و شوی دست ها را انجام دهند، ادامه داد: اگر اسپری ضدعفونی کننده در اختیار معلمان کلاس‌ها قرار دهیم می‌توان به بهترین شکل از شیوع بیماری جلوگیری کرد.

امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه نیز خواستار تدوین سیاست‌های مشخص برای ورود گردشگران خارجی به استان شد.

انتهای پیام

نظر شما