شناسهٔ خبر: 38404716 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کارگاه همتایابی بین المللی حوزه نانو الیاف برگزار می شود

میترا سعیدی کیا

کارگاه همتایابی بین المللی حوزه نانو الیاف در راستای همکاریهای بین المللی در زمینه نانوالیاف در دانشگاه امیرکبیر برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر امیر گلرو در دومین کارگاه همتایابی بین المللی حوزه نانو الیاف در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: برای این کارگاه بین المللی ۷۰ پروپزال ارسال شد که ۴۰ پروپزال مورد پذیرش اولیه قرار گرفتند.

وی افزود: سال گذشته اولین دوره این کارگاه برگزار شد که در حوزه های مختلف بود امسال این کارگاه به صورت خاص در حوزه نانو الیاف برگزار شد چراکه دانشگاه های ایران در این حوزه در سطح جهان فعالیت های چشمگیری دارند.

مدیرهمکاری های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: برای این کارگاه بین المللی به ۳۰ هزار نفر در کل جهان اطلاعات ارسال شد که در مجموع ۷۰ پروپزال ارسال و پس از بررسی های اولیه ۴۰ پروپزال پذیرش شد  که براین اساس همتایان داخلی و خارجی اقدام به تدوین پروپزال های مشترک کردند.

گلرو اظهار داشت: در پایان برگزاری این کارگاه ۳ پروپزال برتر انتخاب و برای تبدیل شدن به محصول از آنها حمایت مالی صورت می گیرد.

وی عنوان کرد: مجموعه مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی که زیرمجموعه ستادهای فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است در این کارگاه حضور دارد و قرار است از طرح های برتر حمایت مالی انجام دهد.

مدیرهمکاری های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: در این کارگاه ۸ میهمان خارجی از کشورهای عراق، آفریقای جنوبی، اسلواکی و مالزی حضور دارند. برگزاری این کارگاه منجر خواهد شد تا ارتباط علمی و عملی میان اساتید داخلی و خارجی کشور ایجاد و از این طریق قادرخواهیم بود در حوزه نانو الیاف محصولات مشترک تولید کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیش از ۱۰۰ دانشگاه خارجی تفاهم نامه علمی دارد، گفت: درحال حاضر با تمام این دانشگاه ها در حال همکاری در حوزه های مختلف علمی هستیم.

مدیرهمکاری های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: برگزاری این کارگاه بستری را فراهم می کند تا ارتباطات بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گسترش یابد و بتوانیم در حوزه نانو الیاف نیز همکاری مشترک بین المللی داشته باشیم.

نظر شما