شناسهٔ خبر: 38404681 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۱ هزار پرونده در بیمارستان‌های کردستان الکترونیکی بررسی شد

سنندج - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: از زمان راه‌اندازی سامانه پردازشگر اسناد بستری در بیمارستان‌های استان (اول شهریور) تاکنون ۳۱ هزار پرونده بیماران بستری در این مراکز درمانی به صورت الکترونیکی بررسی شده است.

صاحب‌خبر -

دکتر انور اسماعیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون تمام بیمارستان‌های بخش دولتی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کردستان به سامانه پردازشگر اسناد بستری مجهز هستند و پرونده‌های بخش بستری این مراکز به صورت الکترونیکی بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه این سامانه از اول شهریور در برخی بیمارستان‌ها آغاز شد ولی از اول آذر به تمام ۱۵ بیمارستان دانشگاهی سطح استان تعمیم داده شد، افزود: در مجموع تاکنون ۳۱ هزار سند در این مراکز به صورت الکترونیکی مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان یادآور شد: راه‌اندازی این سامانه در بیمارستان‌ها موجب صرفه جویی در زمان، مصرف کاغذ و تجهیزات و هدر رفت وقت نیروی انسانی خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک در بیش از ۷۰ درصد مراکز درمانی استان گفت: تاکنون ۱۳۴ هزار و ۸۴۰ نسخه الکترونیکی در استان صادر شده است ضمن اینکه استان کردستان در این زمینه رتبه اول کشور را دارد.

اسماعیلی تاکید کرد: با اجرای این طرح، دفترچه‌های کاغذی حذف شده و بیماران در مراجعه به مراکز درمانی با ارائه کد ملی و یا یکی از مشخصات هویتی خود از خدمات نسخه الکترونیکی بهره‌مند خواهند شد.

در استان کردستان یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که بیشترین تعداد شامل بیش از ۶۰۰ هزار نفر در روستاها ساکن هستند.

نظر شما