شناسهٔ خبر: 38404417 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزیر علوم تاکید کرد:

لزوم ورود اندیشمندان دانشگاهی برای حل مسائل زیست محیطی کشور

طاهره مرادی

وزیر علوم با تاکید بر لزوم ورود اندیشمندان دانشگاهی در حل مسائل زیست محیطی کشور، گفت: لازم است در سرفصل دروس دانشگاهی کاربردی همچون مهندسی کشاورزی، مهندسی معدن و مواردی از این قبیل، مسائل و یافته‌های زیست محیطی گنجانده شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر منصور غلامی در چهارمین جلسه شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها در بحث مدیریت سبز عملکرد مناسبی داشته‌اند، اظهار کرد: محیط‌های دانشگاهی به علت علم به کار و آگاهی بیشتر درخصوص مسائل زیست محیطی، فضای مناسبی برای اعمال مدیریت سبز و انتقال آن به بخش مدیریتی دانشگاه، اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان است و می‌توان از اعمال مدیریت سبز در دانشگاه‌ها به عنوان یک دستاورد علمی یاد کرد و باید سهم علم و فناوری دانشگاه‌ها در این موارد دیده شود.

وی با بیان اینکه اعمال مدیریت سبز به عنوان یک فرهنگ مدیریتی در دانشگاه‌ها جا افتاده است، گفت: این مساله باید در محیط کلان کشور هم جا بیفتد که در محیط‌های دانشگاهی مباحث فرهنگی، آموزشی و زیست محیطی فراوانی وجود دارد که باید از این پتانسیل به بهترین نحو در راستای حل مسائل کشور استفاده شود. البته تعامل دانشگاه‌ها در این خصوص مناسب بوده و لازم است این همکاری‌ها و تعاملات و روال شکل گرفته و تجربیات به دست آمده در راستای اعمال مدیریت سبز در دانشگاه‌ها تثبیت شوند.

وی افزود: معمولاً با تغییر مدیریت‌ها برخی موارد انجام شده به فراموشی سپرده می‌شوند و یا با تأخیر دوباره انجام می‌شوند ولی درخصوص اعمال مدیریت سبز در دانشگاه‌ها و ایجاد دانشگاه سبز، اگر موارد انجام شده تثبیت شوند، زحمات کشیده شده و فعالیت‌های انجام یافته زودتر به مرحله نهایی و بهره‌برداری می‌رسند.

وزیر علوم بر لزوم ارتباط بیشتر دانشگاه‌ها با شهرداری‌ها و سایر سازمان‌های شهری تاکید کرد و گفت: ارتباط دانشگاه‌ها با شهرداری‌ها و سایر سازمان‌های خدماتی شهری باید همیشه هماهنگ بوده و مسئولان شهری دانشگاه‌ها را همانند یک شهرک در نظر بگیرند و به آنها خدمات ارائه دهند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، وی افزود:در راستای انجام پروژه‌های مشترک دانشگاه‌ها با شهرداری نیز در هفته پژوهش و فناوری امسال، شهرداری تهران در کتابی تحت عنوان شهر هوشمند، بیش از یک هزار کار تحقیقاتی را که دانشگاه‌ها می‌توانند در انجام آنها همکاری کنند نام برده که چندین مورد از این امور به مرحله قرارداد هم رسیده است.

انتهای پیام

نظر شما