شناسهٔ خبر: 38404373 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در پی انتشار ابتلای هموطنان به کووید ۱۹؛

دانشگاه فنی‌حرفه‌ای کمیته ویژه پیشگیری از شیوع کرونا ویروس تشکیل داد

در پی انتشار اخبار رسمی در خصوص ابتلای تعدادی از هموطنان به بیماری‌های ویروسی آنفولانزا و کووید ۱۹ دانشگاه فنی‌حرفه‌ای کمیته ویژه‌ای به منظور کنترل این بیماری تشکیل داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از دانشگاه فنی حرفه ای، در پی انتشار اخبار رسمی در خصوص ابتلای تعدادی از هموطنان به بیماری‌های ویروسی آنفولانزا و کووید ۱۹ در برخی استان‌ها، با وجود اینکه تاکنون هیچ موردی از این بیماری یا موارد مشکوک به آن در دانشگاه فنی و حرفه‌ای مشاهده نشده است، امّا به دستور رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کمیته ویژه‌ای به منظور اتخاذ تصمیمات و تدابیر لازم برای کنترل و پیشگیری از این بیماری در سازمان مرکزی دانشگاه تشکیل شد.
 
در نخستین نشست این کمیته که صبح امروز با حضور معاونین و مدیران کل حوزه ستادی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سالن جلسات دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد، موارد زیر به تصویب رسید و از کلّیه دانشگاهیان فنی و حرفه‌ای درخواست شد توصیه‌های ویژه را مورد توجّه جدّی قرار دهند.

توصیه‌های دانشگاه فنی‌حرفه‌ای برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا

ایجاد جو روانی آرام و پرهیز از ترس و واهمه و اطلاع رسانی دقیق و بهنگام، تأکید بر ارائه آموزش‌های عمومی به دانشجویان و کارکنان در راستای روش‌های پیشگیری و مقابله با بیماری خصوصاً در خوابگاه‌های دانشجویی، رعایت بهداشت فردی به ویژه شستشوی مکرّر و صحیح دست‌ها با آب و صابون یا با استفاده از ژل‌های ضدعفونی‌کننده، چاپ و نصب بنر و توزیع بروشور‌های اطلاع‌رسانی در سطح واحد‌های تابعه (پیوست نامه)، لغو تمامی سیمنارها، کنفرانس‌ها و همایش‌های غیرضروری در اسفندماه جاری، استفاده از وسایل شخصی نظیر ظروف غذا، قاشق، چنگال، مهر نماز و ...، مراقبت در هنگام از وسایل نقلیه عمومی نظیر اتوبوس، تاکسی، آژانس و ...، نصب مخازن ژل‌های ضدعفونی در ورودی‌های سالن‌های غذاخوری، ضدعفونی کردن محیط اماکن آموزشی و رفاهی و خودرو‌های عمومی، از جمله مواردی است که دانشگاهیان برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس باید به آن توجه کنند.
 
همچنین لازم است روسای استانی ضمن ارتباط مستمر با استانداری‌ها و ستاد‌های پیشگیری و مقابله در خصوص تعطیلی موقت فعالیت آموزشی (هماهنگ با سایر موسسات آموزش عالی استانی) اقدام کنند. ارتباط موثر و هماهنگ مسئولین مراکز، با مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان جهت بازدید کارشناسان و ارائه طریق جهت پیشگیری از بیماری مذکور در سلف سرویس، نمازخانه، خوابگاه، کلاس‌های درسی، کارگاه و آزمایشگاه ، حضور پزشک و کارشناس بهداشت در خوابگاه‌های دانشجویی و لزوم هماهنگی جهت انتقال موارد مشکوک بیماری به مراکز درمانی،  پرهیز جدی از انجام مأموریت‌های اداری غیر ضروری ،  لزوم قرار دادن مواد ضد عفونی کننده در کنار دستگاه‌های ثبت ساعت (کارت زنی) و یا اتخاذ ترتیب دیگری برای ثبت ورود و خروج کارکنان با عنایت به شرایط موجود، موافقت با مرخصی همکارانی که مبتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا هستند نیز از دیگر موارد مورد توجه برای جلوگیری از ابتلاء به بیماری کرونا است.
 
عدم حضور عزیزان منوط به دریافت گواهی استراحت پزشکی خواهد بود و عدم حضور فرد به صورت مرخصی استعلاجی محاسبه می‌شود. از همکاران و دانشجویانی که ظرف دوهفته گذشته به استان‌های در معرض آلودگی این ویروس مسافرت داشته‌اند، در صورت غیبت، مرخصی آن‌ها موجه شناخته می‌شود.
 
گفتنی است؛ غیبت دانشجویانی که علایم ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا و بیماری‌های ویروسی مشابه را دارند در صورت ارایه گواهی استراحت پزشکی، موجه خواهد بود.

نظر شما