شناسهٔ خبر: 38403185 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

جشنواره استانی عکس «چیت جا» در ایستگاه آخر

دبیر هنری نخستین جشنواره استانی عکس آداب و رسوم بومی محلی استان ایلام با عنوان «چیت جا» از شمارش معکوس برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره خبر داد.

صاحب‌خبر -

«منوچهر تتری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با بیان این مطلب، اظهار کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره و تقدیر از برگزیدگان در هفتم اسفندماه سال جاری با میزبانی شهرستان آبدانان برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره با موضوع عکاسی از آداب و رسوم سنتی مردم استان اعلام شده است، یادآور شد: این جشنواره در راستای حفظ و صیانت از آداب‌ و رسوم بومی و محلی و همچنین انتقال ارزش‌های فرهنگی بومی به نسل‌های آینده برگزار می‌شود.

 

تتری با بیان اینکه 512 اثر به از عکاسان و علاقه مندان به آادب و رسوم محلی استان به دبیرخانه جشنواره ارشال شده بود، تصریح کرد: نامزدهای دریافت رتبه های اول تا سوم و شایستگان تقدیر جشنواره از میان آثار ارسالی علی جعفری(ایلام)، مهدی جابری (دهلران)، احمد فرضی و سیدمحمد کرمی(آبدانان) و سیدحسین چراغی و نادیا ملک زاده (دره شهر) هستند.

 

دبیر هنری نخستین جشنواره استانی عکس «چیت جا»  بیان کرد: استان ایلام دارای آداب و سنن فرهنگی و بومی با غنای فرهنگی بسیار بالاست و این جشنواره نقش مهمی در راستان حفظ این آداب و سنن خواهد داشت.

 

وی یادآور شد: این جشنواره به همت موسسه فرهنگی هنری راه دانش آبدانان با همکاری و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبدانان، شهرداری و شورای شهر آبدانان و همراهی دفتر پیشخوان دولت شهید کرمی آبدانان، فروشگاه ورزشی نادر قانعی دره شهر و نمایندگی همراه اول دره شهر(مهندس کاویانی)  برگزار می شود.

 

تتری خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره با حضور مسئولین استانی و شهرستانی صبح روز  هفتم اسفند ماه سال جاری با اجرای موسیقی زنده محلی توسط احسان عبدی پور و داوود رضایی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبدانان برگزار می شود.

پایان پیام/ 92

نظر شما