شناسهٔ خبر: 38402793 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

چرا قیمت طلا و سکه گران شد؟

کشتی آرای با بیان اینکه افزایش قیمت جهانی طلا و قیمت ارز باعث افزایش قیمت طلا و سکه شده است، گفت: با این حال هیچ تقاضای جدیدی وارد بازار نشده است.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| محمد کشتی آرای در خصوص وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری اظهار داشت: افزایش قیمت جهانی طلا و قیمت ارز باعث افزایش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی شده است.

 

وی با بیان اینکه افزایش قیمت طلا و سکه باعث ورود تقاضای جدید در بازار نشده است، تصریح کرد: تنها تقاضایی که در بازار طلا و سکه وجود دارد مربوط به داد و ستدهای حرفه ای بین فعالان این بازار است.

 

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: اونس جهانی طلا امروز به قیمت 1644 دلار رسیده که نسبت به شنبه هفته قبل، 60 دلار افزایش یافته است.

 

کشتی آرای افزود: اگر مهمترین عامل افزایش قیمت طلا و سکه را افزایش قیمت ارز ناشی از ورود ایران به لیست سیاه FATF باشد، باید توجه کنیم که در بیانیه FATF نشانه های مثبتی هم وجود دارد که امکان پیش بینی برای ادامه روند افزایشی را از بین می برد.

 

به گزارش تسنیم، امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید  5 میلیون و 750 هزار تومان و قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم 5 میلیون و 730 هزار تومان است.

 

در بازار آزاد قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 2 میلیون و 950 هزار تومان، قیمت ربع‌سکه یک‌میلیون و 810 هزار تومان و قیمت سکه گرمی 960 هزار تومان فروخته می‌شود. قیمت طلای 18عیار هم 591 هزار و 700 تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1644 دلار معامله می‌شود.

 

همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت طلای 24عیار 788 هزار و 900 تومان و قیمت هر مثقال طلا 2 میلیون و 562 هزار تومان تعیین شده است.

 

منبع: تسنیم

نظر شما