شناسهٔ خبر: 38402738 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

روزنامه لبنانی: مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی لبنان و اسرائیل متوقف شده است

یک روزنامه لبنانی فاش کرد که مذاکرات رسمی بین این کشور و رژیم صهیونیستی در خصوص ترسیم مرزهای دریایی متوقف شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک روزنامه لبنانی با اشاره به توقف مذاکرات رسمی بین لبنان و رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرزهای دریایی، نوشت که هیچ نشانه‌ای دال بر ازسرگیری این مذاکرات در آینده نزدیک وجود ندارد.

روزنامه لبنانی «الجمهوریه» به نقل از برخی منابع خاص و مسئول پرونده نفت و گاز لبنان نوشت که این مذاکرات متوقف شده و زمانی برای تکمیل این مذاکرات در آینده تعیین نشده است.

این منابع گفتند که بر خلاف آنچه گفته می‌شود سفر «دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا به لبنان در ارتباط با پرونده نفتی لغو شده است، قرار نبود چنین سفری صورت گیرد و هیچ یک از مسئولان آمریکایی نیز با مقامات لبنانی درباره تعیین زمان دیدار با این مقام آمریکایی صحبت نکرده بود.

منابع مذکور به نقل از مقامات ارشد لبنان بر موضع ثابت این کشور مبنی بر عدم چشم‌پوشی از حاکمیت دریایی لبنان و حق ثروت نفتی و گازی آن تأکید کردند و گفتند که این موضع را به تمامی فرستادگان آمریکایی ابلاغ می‌کنند و اگر شنکر فردا یا یک سال بعد به لبنان سفر کند همین موضع را به او گوشزد خواهند کرد مبنی بر اینکه «راه‌حل مورد نظر لبنان چیزی است که منافع ملی آن را تأمین کند نه اینکه فرستادگان آمریکایی چیزی را دیکته کنند که در آن صورت تنها منافع اسرائیل تأمین خواهد شد».

از سوی دیگر این منابع پیش‌بینی کردند که عملیات حفاری و اکتشاف نفت در بلوک شماره ۴ در آینده بسیار نزدیک آغاز شود.

انتهای پیام/م

نظر شما